2020. március 18., szerda

Rajz_márc.18. - KIEGÉSZÍTÉS!!!!!

Kedves Szülők!

Jelezték nekem, hogy telefonon nem könnyű elolvasni a mesét. Bocsánat, ez nekem sem jutott eszembe, mindig laptopról küldöm a leckéket.

Akik nem tudják elolvasni, azoknak segítségül leírom a lényeget:

"A híresincsiek úgy döntöttek, hogy mindent megfordítanak, ezért a házaknál először a tetőt építették fel, azaz le, arra rakták a falakat, s legfelülre az alapot. A mennyezet a földön volt, a padló ellenben a levegőben. Az asztalok a padlóról lógtak lefelé, a lámpa a lenti mennyezetről ágaskodott fölfelé, és a híresincsiek a rend kedvéért a kezükön jártak és a lábujjukkal pödörték a bajuszukat. A napot is megfordították: nappal aludtak, éjszaka, lámpavilágnál szántottak-vetettek. A piros lett a zöld, a zöld lett a sárga, az alacsonyra azt mondták: magas, a házinyulat elnevezték farkasnak."


Remélem, így már mindenki számára megoldható a feladat.

Még nekem is tanulnom kell, jobban átgondolni a lehetőségeket.

Köszönöm megértésüket!

Számonkérés módja Gabi tanító nénitől

Tisztelt Szülők!
Nem tudunk mindent számon kérni és ellenőrizni. Mindenkinek jól felfogott érdeke, hogy gyermeke fejlődjön, tanuljon. Mi pedagógusok mindent megteszünk ezért. Igyekszünk segíteni, irányt mutatni.
Nem kérünk mindenről képet, visszajelzést. De egyszer visszatér a régi sulis élet és akkor kiderül, ki mennyire vette komolyan az otthoni tanulást.

Természetesen lesznek számonkérések itt is, határidőkkel, értékeléssel.
De csak akkor, amikor ezt jelezzük.
Szilvi néni már szépen leírta ennek a szabályait. Az én "óráimra" is ezek vonatkoznak.

CSAK az email címem más:           1b.gabi.neni@gmail.com 

Egyenlőre alakuljon ki a napirend otthon, szokjuk az új helyzetet. Most még nem a számonkérésen van a hangsúly. De ettől még nem szabad lustának és felelőtlennek lenni!
Eddig nagyon jók a tapasztalataim. Csak így tovább! Köszönöm az együttműködést!
Gabi tanító néni📚

Első INFORMÁCIÓK Szilvi nénitől

Kedves Szülők!

Lesznek olyan megjelölt feladatok, melyek megoldásait az e-mail címemre kérem elküldeni:

k.szilvi.neni@gmail.com

Nagyon fontos, hogy nem minden feladatot, csak amelyekhez odaírom!!! Ilyen például a mai (Márc. 18.) rajzóra anyaga is.

Választhatják a kép formátumot (lefényképezik vagy beszkennelik, elküldik), pdf formátumot (beszkennelik, elküldik), amely Önöknek megfelel.

- Ha  nincs határidő megadva, akkor azt még aznap el kell küldeni!
- Ha van határidő megadva, akkor egyértelmű, hogy legkésőbb addig a napig kell elküldeni!
- Ha ugyanazon a napon két különböző tantárgyból is van beadandó, kérem, ugyanabban az
e-mailben küldjék el mindegyiket!

Az e-mail tárgyához írják oda a gyerkőc nevét és a tantárgy nevét, amely(ek)hez kapcsolódik a beadandó!
Például: (Tárgy:) Varga Juli - rajz
              (Tárgy:) Varga Juli - matematika, környezet



Kitartást és sok erőt kívánok az elkövetkezendő időszakhoz! Nehéz lesz, de csak az elején; lassan, de inkább gyorsan mindannyian belerázódunk.

Ha kérdésük van, nyugodtan keressenek, írjanak!

Rajz_márc. 18.

Hárs László: Híresincsi felfordulás




(Sajnos ennél jobb minőségben nem tudtam feltenni.)

Meseillusztrációt kell készíteni a gyerekeknek a fent olvasott szövegről. A lényeg, hogy visszaadják rajzon a fordított világ képét. Tetszőleges eszközökkel, anyagokkal dolgozhatnak.

Fontos megjegyeznem, hogy a szülők ne rajzoljanak bele a gyerekek alkotásaiba! De ha szeretnék, nyugodtan rajzoljanak együtt: a gyermek is, a szülő is külön-külön, majd hasonlítsák össze, ki hogyan értelmezte a mesét.


Határidő: 2020. március 23. --> Az e-mail címemre kérem elküldeni!

Matematika_márc. 18.

Gyakorlás

1. feladat: Anyagok mérhető tulajdonságai

Az alábbi honlapon nagyon jó játékok vannak az anyagok mérhető tulajdonságainak gyakorlásához:
http://www.okosdoboz.hu/gyakorlas/1-osztaly/matematika/mertekegysegek

Csak az első sorban lévő feladatokat szükséges megcsinálni:
- Melyik nap?
- Mennyi fér bele? --> Át kell ismételni, hogy a deciliter kevesebb, mint a liter.
- Mérlegelj!
- Rendezd el!

Ha valakinek van kedve, természetesen a többit is meg lehet próbálni, de az órát még nem tanultuk.

Játék lépései: Amint elkezdik csinálni a gyerekek a feladatot, a hangszóró jel mellett megjelenik egy "ellenőrzés" gomb. Arra kell rákattintani, amikor elkészültek. Kiírja, mi lett a jó, mi lett a hiba. A továbbhaladáshoz az "ellenőrzés" gomb helyén megjelenik a "tovább" gomb. Arra kell rákattintani. Így kell haladni a feladat végéig. A legvégén ki fogja írni, hány %-os lett a gyerkőc munkája.

Jó szórakozást!


2. feladat: Összeadás, kivonás

Kisszámoló 32. o./ 1., 4. feladat

ANGOL

Kedves Szülők és Gyerekek!

Mai feladatként szeretnék kérni mindenkitől egy visszajelzést, ide a blogra, hogy sikerült-e elérni, meghallgatni, megcsinálni, kiszínezni stb, az angolos feladatokat.
Pl: Marci: CD-t hallgattam 2x

Köszönöm szépen!

Szép napot!

Enikő néni

Testnevelés_03.18.

Kedves Gyerekek!
Szeretném, ha minden nap mozognátok. Ezért minden héten, tömbösítve kaptok feladatokat, amelyekből válogathattok. Végezhetitek akár tanulás előtt, hogy ráhangolódjatok vagy közben, hogy felfrissüljetek vagy utána, hogy kikapcsolódjatok. Jó időben akár az udvaron is!
Választhattok egy nap többet is, de a héten mindegyikre kerüljön sor legalább egyszer!

Kezdjük egy ismerős zenés mozgással!
Baby shark tánc

Ezt a tornát az egész családnak ajánlom, ha már sokat ültetek a könyv mellett, vagy a tv előtt. Nem könnyű és kitartás kell hozzá! 😉
Tartásjavító torna

Keress egy labdát otthon!
Labdás gyakorlatok végzése:
- labdavezetés váltott kézzel, helyben, sétálva, futva,
- labda feldobása, elkapása, falhoz dobás, elkapás, labdaátadás,
- labdavezetés lábbal, rúgások kapura, foci (A család is bekapcsolódhat!)

Jó szórakozást kívánok! Gabi tanító néni

Írás_03.18.

Írott nagybetűk vázolása.
Ma új nagy betűket tanulunk meg írni. Az S-t és a P-t.

Készíts elő hegyes kék ceruzát és hegyes grafitceruzát! (Radírt, ha a grafit írást javítani szeretnéd.)

Először tornáztassuk meg az ujjainkat! Kis kezemet.... vagy Gyülekeznek a felhők... című mondókákkal. Ezt minden írásgyakorlat előtt ajánlott elvégezni!

Nagybetűs írólapok 12.o. és 15.o. Írd át kékkel a S (Sz-t nem!) és a P (B-t nem!) betűket! A nagyméretűeket 3x, a kicsiket 1x.

Mf.: 15. o. A bemutató sort írd át kékkel! NAGYON FONTOSAK AZ IRÁNYOK!
A S betűt a második vonaltól, fentről kezd! (Padlásról.)
A kanyarítást balra kezdd!
A P betűt is fentről kezd és ügyelj, hogy függőleges legyen a kezdővonal!
A P betű pocakja a padláson, jobbra gömbölyödik!
Figyelj a kötésekre, hogyan kapcsolódnak a kisbetűk a nagyokhoz!
Jó munkát! Szép napot kívánok! Gabi tanító néni 😊

Olvasás_03.18.

1. feladat: Olvasd el!
Kedves Gyerekek!
Nagyon izgalmas napokat élünk, hiszen ilyen még nem volt, hogy az interneten tanuljunk. Itt lesznek a feladatok megadva, amelyeket KÖTELEZŐ megoldani. Szerencsére az olvasásban, írásban már nagyon ügyesek és önállóak vagytok. De minden nap kell gyakorolni! Hallgassatok a szüleitekre, nagy tesókra, ha arra kérnek, hogy tanuljatok, gyakoroljatok! Hajrá!😉

2. Ok.: 154.o.
- Olvasd el lassan, hangoztatva a rózsaszín sorban a mássalhangzókat!
Karikázd be pirossal a "zs" betűket, kékkel a "z" betűket!
- Olvasd el lassan, hangoztatva a rózsaszín sorban a magánhangzókat!
Karikázd be az "ű" betűket kékkel, az "ő" betűket pirossal!

3. Szótagolvasás függőlegesen (lefelé) és vízszintesen (balról jobbra).
4. Szavak olvasása, először mindet szótagolva, majd magadban --> hangosan egyben kimondva.
5. Keresd meg a mozsár és a pázsit szavakat és kösd a megfelelő képhez!
6. Olvasd el az olvasmányt kétszer (2x)! Mond el, hogy mit olvastál! (Segít a kép, de próbáld megérteni és megjegyezni amit olvastál!---> Tartalom elmondásának gyakorlása. Később ez segíti a szövegértés feladatok megoldását, a szóbeli tanulás alapja.
Jó munkát kívánok! Gabi tanító néni😊

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...