Kedves Szülők és Gyerekek!
A mai téma: "Wash your hands, Daisy!" Story = "Moss kezet, Daisy!" Történet
1. Ismétlésképpen hallgassátok meg és énekeljétek el a következő dalt!
TK52.oldal
https://www.youtube.com/watch?v=qMYdn7Q2XTc
- Mondjátok el Ti is mit mondanak magukról a gyerkek!
Segítség: I wash my hands.= Megmosom a kezeimet.
I wash my face.= Megmosom az arcom.
I brush my teeth. = Megmosom a fogam.
I brush my hair. = Megfésülöm hajkefével a hajam.
2. TK 54.old.
- Nézzétek meg a képeket!
- Meséljétek el először magyarul, hogy mi történik a képen, mit mondhat Polly Daisy-nek!
-Hallgassátok meg a történetet és figyeljétek meg mit mond Polly Daisy-nek!
https://drive.google.com/file/d/18_16P-77B3CDGmIhmQ_GbDNpwU3OhHPK/view?usp=sharing
- Játszátok el Polly szerepét! Most Ti mondjátok el az utasításokat Daisynek!
- Írjátok a képre Polly mondatait! ( Anya, Apa segíthet az írásban!)
- Fényképezzétek le!
Help/ Segítség:
1. kép:
-Oh Daisy!Look at your hands! And your face! Oh, yuck!
-Ó Daisy! Nézd meg a kezeidet! És az arcodat! Ó, fúj!
2.kép:
- Come on, Daisy!
- Gyere, Daisy!
3. kép:
- Wash your hands... good girl!
- Mosd meg a kezeidet... jó kislány!
4. kép:
- Now, wash your face!
- Most pedig mosd meg az arcod!
5. kép:
- Now dry your hands! That's better!
- Most szárítsd meg/ töröld meg a kezeidet! Így már sokkal jobb!
6. kép:
- Oh! Here's Mum!
- Ó! Itt van Anya!
3. MF. 47.old
- Kössétek össze az üsszetartozó képeket!
- Írjátok a buborékokba vagy a képre az utasításokat!
- Fényképezzétek le!
4. A fényképeket küldjétek el az e-mail címemre 2020.05.19. 19:00-ig.!
Köszönöm szépen!
Jó munkát és szép napot!
Enikő néni
2020. május 18., hétfő
Rajz_május 18.,hétfő és május 22.,péntek
Jó reggelt kívánok!
Az előző rajz órákon a növényekről, azon belül is a virágokról esett szó. Az elkövetkezendő 2 órán viszont a gyümölcsökkel és zöldségekkel fogunk foglalkozni.
1., Nézd meg, hallgasd meg az alábbi videókat!
- valóságban:
https://www.youtube.com/watch?v=iZCU0d5YOeY
- mesében:
gyümölcsök: https://www.youtube.com/watch?v=0isRvAeuSWI
zöldségek: https://www.youtube.com/watch?v=SOBvIqnPS30
A most látott, hallott videókban szerepeltek gyümölcsök, zöldségek. Mint tudjátok, a valóságban ezek nem tudnak beszélni, de a mesékben felruházhatják emberi tulajdonságokkal, vagyis megszemélyesíthetik őket.
2., Kelts életre ismert gyümölcsöket, zöldségeket rajzban vagy festményben úgy, mintha egy meseország lakói lennének!
Az elkészült alkotást nem kell elküldened e-mailben, de ha szeretnéd, megteheted!
További szép napot kívánok!
Az előző rajz órákon a növényekről, azon belül is a virágokról esett szó. Az elkövetkezendő 2 órán viszont a gyümölcsökkel és zöldségekkel fogunk foglalkozni.
1., Nézd meg, hallgasd meg az alábbi videókat!
- valóságban:
https://www.youtube.com/watch?v=iZCU0d5YOeY
- mesében:
gyümölcsök: https://www.youtube.com/watch?v=0isRvAeuSWI
zöldségek: https://www.youtube.com/watch?v=SOBvIqnPS30
A most látott, hallott videókban szerepeltek gyümölcsök, zöldségek. Mint tudjátok, a valóságban ezek nem tudnak beszélni, de a mesékben felruházhatják emberi tulajdonságokkal, vagyis megszemélyesíthetik őket.
2., Kelts életre ismert gyümölcsöket, zöldségeket rajzban vagy festményben úgy, mintha egy meseország lakói lennének!
Az elkészült alkotást nem kell elküldened e-mailben, de ha szeretnéd, megteheted!
További szép napot kívánok!
Matematika_május 18.,hétfő
Jó reggelt kívánok!
Pár órával ezelőtt elkezdtük tanulni a pótlást tízesátlépéssel (mikor az összeadás 2. tagja hiányzik), ezért ennek a gyakorlásával fogjuk folytatni.
Ahhoz át kell ismételnünk a lépéseket:
Ennek a módszernek az a lényege, hogy itt is először az összeadás 1. tagját 10-re kell pótolnod (mutatni az ujjadon azt a számot), majd még arra a számra pótolni, amely az egyenlőségjel után van (ezt is mutatni), ezt a két számot összeadni, s már tudod is, mennyit kell hozzáadni.
Ha szükséges, keresd meg a csütörtöki (május 14.) matek anyagot, s nézd meg mégegyszer a benne szereplő videót!
Feladataid:
TK. (vastag könyv) 116.o./1., 2.
E-mailben elküldeni a TK. 116.o./2. feladat megoldásának képét kérem!!!
További szép napot kívánok!
Pár órával ezelőtt elkezdtük tanulni a pótlást tízesátlépéssel (mikor az összeadás 2. tagja hiányzik), ezért ennek a gyakorlásával fogjuk folytatni.
Ahhoz át kell ismételnünk a lépéseket:
Ennek a módszernek az a lényege, hogy itt is először az összeadás 1. tagját 10-re kell pótolnod (mutatni az ujjadon azt a számot), majd még arra a számra pótolni, amely az egyenlőségjel után van (ezt is mutatni), ezt a két számot összeadni, s már tudod is, mennyit kell hozzáadni.
Ha szükséges, keresd meg a csütörtöki (május 14.) matek anyagot, s nézd meg mégegyszer a benne szereplő videót!
Feladataid:
TK. (vastag könyv) 116.o./1., 2.
E-mailben elküldeni a TK. 116.o./2. feladat megoldásának képét kérem!!!
További szép napot kívánok!
Írás_05.18. hétfő
Jó reggelt!🌻
Kezdjük a napot egy kis "fülhegyezéssel"!👂🎶
Írott szókép azonosítása
Melegítsük be az ujjainkat az íráshoz! (Kis kezemet...)
Levezetésként végezz el egy nem könnyű, de érdekes feladatot!
Mondatvarázs
Ma a napocskás🌞 füzetedről kérek visszajelzést!👀
Készen vagy az írással! Köszönöm a munkád!🐈 Gabi tanítónéni
Kezdjük a napot egy kis "fülhegyezéssel"!👂🎶
Írott szókép azonosítása
Melegítsük be az ujjainkat az íráshoz! (Kis kezemet...)
A mai napon új betűt tanulunk meg ismét írni. A nagy GY betűt.
Vizsgáljuk meg a helyét a vonalrendszerben!
Két ismert elemből áll a nagy Gy betű. (G + y)
A nagy G-t a padláson kezdjük írni.
A két elemet ferde vonallal kötjük össze.
Figyeld meg a videón a Gy betű írását!
A NAGYBETŰS írólapok 10. oldalát írd át kékkel!
Most vedd elő az Írás munkafüzeted és az 56. oldalon az első sort kékkel, a többit grafittal írd meg!
Figyelj az ékezetekre! Ha leírtad, olvasd el! Ellenőrizd!
- Az első két sort másold!
- A következő 4 sorban egészítsd ki a mondatokat.
Figyelj, mert mondatot egészítesz ki, melynek a kezdő szavát kell írnod.
Nagybetűvel kezdd!
- Miután készen vagy, a napocskás🌞 füzetedbe másold is át.
Az előző munka után hagyj ki egy sort! A margón jelöld a dátumot! (05.18.)
- Az utolsó mondatot másold le! Mit jelent ez a közmondás?
(A jártasság, hozzáértés csak hosszas gyakorlattal szerezhető meg. Akkor leszel ügyes valamiben, ha gyakorlod! Pl.: olvasás, írás😁)
Mondatvarázs
Ma a napocskás🌞 füzetedről kérek visszajelzést!👀
Készen vagy az írással! Köszönöm a munkád!🐈 Gabi tanítónéni
Testnevelés_05.18. - 05.22. hétfőtől - péntekig
Jó reggelt kívánok!⚽🏀🏃
Érkeznek sorban a videók a különböző mozgásformákról.🎥🎬 Köszönöm szépen!😍
A hétre is ajánlok többfajta mozgáslehetőséget. Válogass kedved szerint, a lényeg, hogy mozogj!😀
- Mielőtt futni indulsz, hogy gyakorold a kitartó 6 perces futást, érdemes megnézned ezt a kis videót.
Megmutatja milyen feladatokkal érdemes bemelegíteni, kialakítani a helyes futótechnikát.
Futóiskola
- A következő feladatban a szerencsekeréken "nyerhetsz" feladatokat!
(Forgatás után a megszüntet gombra kattintva eltűnik a feladat amit már elvégeztél!)
Mozogj!
- Most sportlétrás faladatokat ajánlok.
A "saját sportlétrádat" rajzold meg krétával egy szabad aszfaltfelületre, járdára! Legalább 10 négyzetből álljon és beleférjen a lábad. (Beletudj ugorni úgy, hogy nem lépsz a vonalra!)
Nézd meg a feladatokat! Próbáld megjegyezni és feladatonként legalább 2 kört csinálj belőlük!
Te is találhatsz ki feladatokat!😃
Sportlétrás feladatok 1.
Sportlétrás feladatok 2.
- Rossz idő esetén erősítsük a talpboltozatunkat! Előzzük meg a lúdtalp kialakulását! Fejlesszük az egyensúlyérzékünket!
Talpboltozat erősítő gyakorlatok otthonra
Végül egy tánc, a jókedvünkért!😁
Gumimaci tánc
Egészségetekre! 😊 Gabi tanítónéni
Érkeznek sorban a videók a különböző mozgásformákról.🎥🎬 Köszönöm szépen!😍
A hétre is ajánlok többfajta mozgáslehetőséget. Válogass kedved szerint, a lényeg, hogy mozogj!😀
- Mielőtt futni indulsz, hogy gyakorold a kitartó 6 perces futást, érdemes megnézned ezt a kis videót.
Megmutatja milyen feladatokkal érdemes bemelegíteni, kialakítani a helyes futótechnikát.
Futóiskola
- A következő feladatban a szerencsekeréken "nyerhetsz" feladatokat!
(Forgatás után a megszüntet gombra kattintva eltűnik a feladat amit már elvégeztél!)
Mozogj!
- Most sportlétrás faladatokat ajánlok.
A "saját sportlétrádat" rajzold meg krétával egy szabad aszfaltfelületre, járdára! Legalább 10 négyzetből álljon és beleférjen a lábad. (Beletudj ugorni úgy, hogy nem lépsz a vonalra!)
Nézd meg a feladatokat! Próbáld megjegyezni és feladatonként legalább 2 kört csinálj belőlük!
Te is találhatsz ki feladatokat!😃
Sportlétrás feladatok 1.
Sportlétrás feladatok 2.
- Rossz idő esetén erősítsük a talpboltozatunkat! Előzzük meg a lúdtalp kialakulását! Fejlesszük az egyensúlyérzékünket!
Talpboltozat erősítő gyakorlatok otthonra
Végül egy tánc, a jókedvünkért!😁
Gumimaci tánc
Egészségetekre! 😊 Gabi tanítónéni
Olvasás_05.18. hétfő
Jó reggelt!🍐
Bevezető feladatként lapozz az olvasókönyv 195. oldalára! Olvasd el 2x a versikét!
Jegyezd meg! Most jöhet a próba, hogy sikerült-e?😉
Mit csinál a bűvész?
Ha sikerült a feladat tovább mehetsz😍, ha nem, akkor olvasd el a verset még egyszer!😁
Kezdjük az olvasás munkafüzet 82. oldalán a munkát! Miből van?
A bemutató (keretben lévő) mondatot is kösd össze!
Használj különböző színes ceruzát az összekötéshez!
Most egy borítékos feladat következik:
Alkoss a szótagokból szavakat!
Folytassuk az olvasókönyv 196. oldalán a munkát!
Olvasd el Győry Vilmos: A hű leányka című versét 2x!
Válaszolj a kérdésekre szóban! (A szövegértés felmérőben majd le is kell írni!)
A válaszokat a szövegben keresd!
- Kik a szereplők? (leányka, király) A többieket csak megemlítik, odarajzolták, de nem szerepelnek.
- Mit csinált a király éppen? (uzsonnázott)
- Miből volt a palota? (drágakőből)
- Hol lakik a kisleány? (szalmatetős kicsi kunyhó)
- Kik élnek még ott? (édesapja, édesanyja, két testvére = családja)
- Miért nem akar a leány a palotába költözni? Gondolkodj!
Ezt Neked kell kitalálni, nincs a szövegben! (Mert szereti a családját.👪💖)
Végül ismét egy borítékos faladat:
Alkoss a szótagokból szavakat!
Készen vagy az olvasással! Köszönöm a munkád!🍋 Gabi tanítónéni
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2
Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...
-
Jó reggelt kívánok!🌷 Kezdjük egy kis bemelegítéssel. Olvasd el! Szóolvasás Nyisd ki az olvasókönyved a 173. oldalon! Olvasd el a ...
-
Kedves Szülők, Gyerekek! Itt fogunk Nektek/Önöknek naponta feladatokat, tanácsokat és megoldási lehetőségeket adni. Látni fogom, hogy ki m...
-
Sziasztok! E heti feladat: - Angol keringő gyakorlása a tánctartásra figyelve! - Country gyakorlása Csatolom a g...