2020. május 18., hétfő

Angol Emelt 05.18.

Kedves Szülők és Gyerekek!

A mai téma: "Wash your hands, Daisy!" Story = "Moss kezet, Daisy!" Történet

1. Ismétlésképpen hallgassátok meg és énekeljétek el a következő dalt!
TK52.oldal
https://www.youtube.com/watch?v=qMYdn7Q2XTc

- Mondjátok el Ti is mit mondanak magukról a gyerkek!
Segítség: wash my hands.= Megmosom a kezeimet.
                I wash my face.= Megmosom az arcom.
                 I brush my teeth. = Megmosom a fogam.
                I brush my hair. = Megfésülöm hajkefével a hajam.


2. TK 54.old.
- Nézzétek meg a képeket!
- Meséljétek el először magyarul, hogy mi történik a képen, mit mondhat Polly Daisy-nek!

-Hallgassátok meg a történetet és figyeljétek meg mit mond Polly Daisy-nek!
https://drive.google.com/file/d/18_16P-77B3CDGmIhmQ_GbDNpwU3OhHPK/view?usp=sharing

- Játszátok el Polly szerepét! Most Ti mondjátok el az utasításokat Daisynek!
- Írjátok a képre Polly mondatait! ( Anya, Apa segíthet az írásban!)
- Fényképezzétek le!

Help/ Segítség:

1. kép:
-Oh Daisy!Look  at your hands! And your face! Oh, yuck!
-Ó Daisy! Nézd meg a kezeidet! És az arcodat! Ó, fúj!

2.kép:
- Come on, Daisy!
- Gyere, Daisy!

3. kép:
- Wash your hands... good girl!
- Mosd meg a kezeidet... jó kislány!

4. kép:
- Now, wash your face!
- Most pedig mosd meg az arcod!

5. kép:
- Now dry your hands! That's better!
- Most szárítsd meg/ töröld meg a kezeidet! Így már sokkal jobb!

6. kép:
- Oh! Here's Mum!
- Ó! Itt van Anya!

3. MF. 47.old 
- Kössétek össze az üsszetartozó képeket!
- Írjátok a buborékokba vagy a képre az utasításokat!
- Fényképezzétek le!

4. A fényképeket küldjétek el az e-mail címemre 2020.05.19. 19:00-ig.!

Köszönöm szépen!

Jó munkát és szép napot!

Enikő néni

Rajz_május 18.,hétfő és május 22.,péntek

Jó reggelt kívánok!


Az előző rajz órákon a növényekről, azon belül is a virágokról esett szó. Az elkövetkezendő 2 órán viszont a gyümölcsökkel és zöldségekkel fogunk foglalkozni.

1., Nézd meg, hallgasd meg az alábbi videókat!

- valóságban:
https://www.youtube.com/watch?v=iZCU0d5YOeY

- mesében:
gyümölcsök: https://www.youtube.com/watch?v=0isRvAeuSWI
zöldségek: https://www.youtube.com/watch?v=SOBvIqnPS30


A most látott, hallott videókban szerepeltek gyümölcsök, zöldségek. Mint tudjátok, a valóságban ezek nem tudnak beszélni, de a mesékben felruházhatják emberi tulajdonságokkal, vagyis megszemélyesíthetik őket.

2., Kelts életre ismert gyümölcsöket, zöldségeket rajzban vagy festményben úgy, mintha egy meseország lakói lennének!


Az elkészült alkotást nem kell elküldened e-mailben, de ha szeretnéd, megteheted!


További szép napot kívánok!



Matematika_május 18.,hétfő

Jó reggelt kívánok!


Pár órával ezelőtt elkezdtük tanulni a pótlást tízesátlépéssel (mikor az összeadás 2. tagja hiányzik), ezért ennek a gyakorlásával fogjuk folytatni.

Ahhoz át kell ismételnünk a lépéseket:
Ennek a módszernek az a lényege, hogy itt is először az összeadás 1. tagját 10-re kell pótolnod (mutatni az ujjadon azt a számot), majd még arra a számra pótolni, amely az egyenlőségjel után van (ezt is mutatni), ezt a két számot összeadni, s már tudod is, mennyit kell hozzáadni.
Ha szükséges, keresd meg a csütörtöki (május 14.) matek anyagot, s nézd meg mégegyszer a benne szereplő videót!


Feladataid:

TK. (vastag könyv) 116.o./1., 2.


E-mailben elküldeni a TK. 116.o./2. feladat megoldásának képét kérem!!!



További szép napot kívánok!



Írás_05.18. hétfő

Jó reggelt!🌻

Kezdjük a napot egy kis "fülhegyezéssel"!👂🎶
Írott szókép azonosítása

Melegítsük be az ujjainkat az íráshoz! (Kis kezemet...)

A mai napon új betűt tanulunk meg ismét írni. A nagy GY betűt.
Vizsgáljuk meg a helyét a vonalrendszerben!

Két ismert elemből áll a nagy Gy betű. (G + y)
A nagy G-t a padláson kezdjük írni. 
A két elemet ferde vonallal kötjük össze.


Figyeld meg a videón a Gy betű írását!

A NAGYBETŰS írólapok 10. oldalát írd át kékkel!

Most vedd elő az Írás munkafüzeted és az 56. oldalon az első sort kékkel, a többit grafittal írd meg!
Figyelj az ékezetekre! Ha leírtad, olvasd el! Ellenőrizd!
- Az első két sort másold!

- A következő 4 sorban egészítsd ki a mondatokat. 
Figyelj, mert mondatot egészítesz ki, melynek a kezdő szavát kell írnod. 
Nagybetűvel kezdd!

Miután készen vagy, a napocskás🌞 füzetedbe másold is át. 
Az előző munka után hagyj ki egy sort! A margón jelöld a dátumot! (05.18.)

- Az utolsó mondatot másold le! Mit jelent ez a közmondás?
(A jártasság, hozzáértés csak hosszas gyakorlattal szerezhető meg. Akkor leszel ügyes valamiben, ha gyakorlod! Pl.: olvasás, írás😁)

Levezetésként végezz el egy nem könnyű, de érdekes feladatot!
Mondatvarázs

Ma a napocskás🌞 füzetedről kérek visszajelzést!👀

Készen vagy az írással! Köszönöm a munkád!🐈                   Gabi tanítónéni

Testnevelés_05.18. - 05.22. hétfőtől - péntekig

Jó reggelt kívánok!⚽🏀🏃

Érkeznek sorban a videók a különböző mozgásformákról.🎥🎬 Köszönöm szépen!😍

A hétre is ajánlok többfajta mozgáslehetőséget. Válogass kedved szerint, a lényeg, hogy mozogj!😀

- Mielőtt futni indulsz, hogy gyakorold a kitartó 6 perces futást, érdemes megnézned ezt a kis videót.
Megmutatja milyen feladatokkal érdemes bemelegíteni, kialakítani a helyes futótechnikát.
Futóiskola

- A következő feladatban a szerencsekeréken "nyerhetsz" feladatokat!
(Forgatás után a megszüntet gombra kattintva eltűnik a feladat amit már elvégeztél!)
Mozogj!

- Most sportlétrás faladatokat ajánlok.
A "saját sportlétrádat" rajzold meg krétával egy szabad aszfaltfelületre, járdára! Legalább 10 négyzetből álljon és beleférjen a lábad. (Beletudj ugorni úgy, hogy nem lépsz a vonalra!)
Nézd meg a feladatokat! Próbáld megjegyezni és feladatonként legalább 2 kört csinálj belőlük!
Te is találhatsz ki feladatokat!😃
Sportlétrás feladatok 1.

Sportlétrás feladatok 2.

- Rossz idő esetén erősítsük a talpboltozatunkat! Előzzük meg a lúdtalp kialakulását! Fejlesszük az egyensúlyérzékünket!
Talpboltozat erősítő gyakorlatok otthonra

Végül egy tánc, a jókedvünkért!😁
Gumimaci tánc

Egészségetekre! 😊                         Gabi tanítónéni


Olvasás_05.18. hétfő


Jó reggelt!🍐

Bevezető feladatként lapozz az olvasókönyv 195. oldalára! Olvasd el 2x a versikét!
Jegyezd meg! Most jöhet a próba, hogy sikerült-e?😉
Mit csinál a bűvész?
Ha sikerült a feladat tovább mehetsz😍, ha nem, akkor olvasd el a verset még egyszer!😁

Kezdjük az olvasás munkafüzet 82. oldalán a munkát! Miből van?
A bemutató (keretben lévő) mondatot is kösd össze!
Használj különböző színes ceruzát az összekötéshez!

Most egy borítékos feladat következik:
Alkoss a szótagokból szavakat!

Folytassuk az olvasókönyv 196. oldalán a munkát!
Olvasd el Győry Vilmos: A hű leányka című versét 2x!
Válaszolj a kérdésekre szóban! (A szövegértés felmérőben majd le is kell írni!)
A válaszokat a szövegben keresd!
- Kik a szereplők? (leányka, király) A többieket csak megemlítik, odarajzolták, de nem szerepelnek.
- Mit csinált a király éppen? (uzsonnázott)
- Miből volt a palota? (drágakőből)
- Hol lakik a kisleány? (szalmatetős kicsi kunyhó)
- Kik élnek még ott? (édesapja, édesanyja, két testvére = családja)
- Miért nem akar a leány a palotába költözni? Gondolkodj!
Ezt Neked kell kitalálni, nincs a szövegben! (Mert szereti a családját.👪💖)

Végül ismét egy borítékos faladat:
Alkoss a szótagokból szavakat!

Készen vagy az olvasással! Köszönöm a munkád!🍋                  Gabi tanítónéni

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...