2020. május 5., kedd

Angol Emelt 05.04.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Remélem mindenkinek jól telt a hétvége!

A mai téma: I wash my hands song

1. TK 52.old 
- Nézzétek meg a képeket és meséljétek mit csinálnak a gyerekek a képen!
- Miért fontos most az alapos kézmosás?- Beszéljétek meg!

-Hallgassátok meg a dalt a következő linken: 
https://www.youtube.com/watch?v=qMYdn7Q2XTc

-A lap alján találjátok a mondatokat.
Kössétek a mondatokat a megfelelő rajzhoz!
Pl. I wash my hands- kösd oda a kézmosó kisfiúhoz!
Ha nagyon ügyesek vagytok, akkor  a képekhez odaírhatjátok a kifejezéseket!
- Fényképezzétek le!

- Segítségül leírom a szavak jelentését:
I wash my hands= megmosom a kezeimet
I wash my face= megmosom az arcom
I brush my teeth= megmosom a fogam (fogkefével)
I brush my hair = megfésülöm a hajam ( hajkefével)
clean= tiszta
tidy= rendezett

2. A képet küldjétek el az email címemre majd a szerdaival együtt 2020.05.08. 19:00-ig!

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

Társastánc 32.hét

Sziasztok!

A heti feladat a már meglévő táncok ismétlése és gyakorlása és mellette az Angol keringő átnézése. Ehhez küldöm a lépésanyagot videóban és gyakorló zenét.

Videó: https://youtu.be/SF8xsie--7g
Zene: https://youtu.be/B5lKqLmZ-bQ

Házi feladat:
Sajnos az idei vizsgabál nem lesz megtartva, amire egész évben készültünk. A vizsgabálat mindig egy Finálé közös tánccal zárunk. Ezt év vége felé tanulják meg a gyerekek. Most ehhez kérek segítséget, kommentben, üzenetben kérem a kedvenc zenéteket, mai slágert, amire szívesen táncolnátok. A legnépszerűbbre készítek egy rövid koreográfiát, amit szeretném, ha majd megtanulnátok.

Köszönöm és jó munkát,
Balázs bácsi

Matematika_május 5.,kedd

Jó reggelt kívánok!


Feladatok:

TK. (vastag könyv) 114.o./2.

Fgy. (ceruzás könyv) 82.o./4.

https://wordwall.net/resource/614235/matek/%c3%b6sszead%c3%a1s


E-mailben elküldeni a Fgy. 82.o./4. feladatát kérem!


További szép napot kívánok!

Ének_05.05. - 05.11. keddtől - hétfőig

Dalos szép napot kívánok Gyerekek!🎵🎶🎵

Ismételjünk át egy dalcsokrot!
- A "Hold, hold fényes lánc" című dalt. Ék.:46.o.
- Ajtó, ablak nyitva van... 
- "Konkolylevél" című dalt Ék.: 53.o.
- "Nyuszi Gyuszi" című dalt Ék.:48.o.

Ismételjük át az új mondókát!
Kip-kop kalapács, Kicsi kovács mit csinálsz? Sárga lovat patkolok, Aranyszeggel szegelek. Uccu pajtás, kapj fel rája, Úgyis te vagy a gazdája.

Új dalként ismerjük meg:
Recse, recse, pogácsa  Ék.: 50 oldal

Hallgasd meg! Tanuld meg!

Figyeld meg a dal kottáját! 
- Milyen ritmusértékek találhatók benne? (ti-ti, tá, szün)
- Milyen hangokból áll? (lá, szó, mi, dó)
Emlékszel a kézjelükre?
 A "dó" szolmizációs hang jele az ökölbe zárt kéz.
A többit ismerd fel a játékban!

A munkafüzet 10. oldalán dolgozz a ritmusokkal!
Mf.:10. o./ 3, 4, 5 feladat
Emlékezz!
A 2-es ütemmutató azt jelenti, hogy egy ütembe csak 2 negyed fér.(kettőt koppantunk egyenletesen)
Pl.: Egy ütemben lehet két tá,  vagy két ti-ti, vagy tá szün, vagy ti-ti szün, vagy két szün.

3. feladatban folytasd a dal ritmusát! (Esik az eső..)
4. feladatban tapsold el a kitalált ritmusodat!👏
5. feladatban tapsold és közben mond a ritmusneveket is! (hangoztasd)

Gyakorolj! Köszönöm a munkád!💜                           Gabi tanítónéni

Írás_05.05. kedd

Jó reggelt kívánok!✎🕮

Melegítsük be az ujjainkat az íráshoz! (Gyülekeznek a felhők...)⛅⛆⛈🌞

Bemelegítő feladat:
Kép - írott szó párosítása

A mai napon a képírás lesz a feladat.
Az írás munkafüzet 45. oldalán látott képekről kell 3 betűs szavakat írnod!
Figyelj az ékezetekre! Ha leírtad olvasd el, ellenőrizd!
Erről az oldalról kérek fotót és ÉRTÉKELNI fogom!👀

Egy kis segítség, ha nem ismernéd fel valamelyiket: (Szóban kaphat segítséget a gyermek!)
kút, száj, zsák, bot, vár
szív, hét, tőr, csat, tyúk
kéz, kés, rács, nap, hús
méz, táj, por, zár, szem
sas, kád, gyík, pék, nyúl

Köszönöm a munkád!🐶                     Gabi tanítónéni

Olvasás_05.05. kedd


Jó reggelt!🍀

Kezdjük a munkát egy kis ismétlő feladattal!
Párosító

- Beszélgetős feladat következik. Az olvasókönyv 186. oldalán találsz egy képet. Egy nagy orvosi rendelőbe pillanthatsz be. A táblákat már Te is el tudod olvasni. Mesélj a képről! Mi történik? Alkoss mondatokat!

- Olvasd el hangosan 2x az olvasókönyv 187. oldalán a "Betegség" című olvasmányt!
Gyakoroljátok a párbeszédes olvasást!
Kedves Szülők és Gyerekek!
Nagyon kérek minden Szülőt és Gyermeket, hogy vegyétek komolyan az olvasásgyakorlást! 
Mert májusban ismét felmérem a hangos olvasást. Év végi teljesítményként fogom értékelni. 
Sajnos vannak olyanok, akik szinte elfelejtettek olvasni, vagy a februári szintjüket sem érik el. Ez annak a jele, hogy nem gyakorolnak. Így nekik nagyon nehéz lesz második osztályt kezdeni. 
A mindennapi olvasás "csak" szerető figyelmet, szorgalmat és következetes gyakorlást igényel. 
Köszönöm azoknak a munkáját, akik eddig is kitartóan, rendszeresen dolgoztak, szépen fejlődtek és felkészültek a második osztályba lépésre!
Akik úgy érzik, lemaradtak, azokat biztatom, hogy van még másfél hónapunk! Legyenek szorgalmasak, kitartóak és akkor sikerülni fog ezt az évet szép eredménnyel zárni! 
Gabi tanítónéni 

Folytassuk a munkafüzet 79. oldalán található feladatokkal!
Az utolsó feladatnál kérhetsz Anyától, Apától segítséget!

Készen vagyunk az olvasással! Köszönöm a munkád!      Gabi tanítónéni🌹

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...