2021. március 23., kedd

Társastánc 03.23,

Kedves Szülők és Gyerekek!
Az e heti feladat a Disco cha-cha-cha gyakorlása. Az oktató videóban nyitást és fordulást is találtok, aki szeretné betanulhatja. Ehhez küldök zenei és lépés anyagot.
Jó gyakorlást!
Balázs bácsi

2021.03.23. Kedd Angol Unit 2 Lesson 3: Adjectives: colours; big, small, old, new

  Kedves Szülők és Gyerekek!

A  mai órai munka: 

Unit 2 Lesson 3: Adjectives: colours; big, small, old, new = 

2. fejezet 3. lecke Melléknevek: színek; nagy, kicsi, régi/ öreg, új

1. Colours= színek

- Ismétlésképpen nézzétek meg a következő két videót a színekről:

Colours song ( British English)

The colour song

2. Adjectives= Melléknevek

- Hallgassátok meg a mellékneveket a következő linken

-Gyakoroljátok a szavak kiolvasását és kiejtését!

Adjectives: big, small, old, new

- Másoljátok le a mellékneveket a füzetbe!

 Cím:             Adjectives= Melléknevek

big= nagy

small= kicsi

old= régi, öreg

new= új

- Fényképezzétek le! 

3.Tk 16.old /1. 

- Olvassátok el és fordítsátok le a képen szereplő mondatokat!

- Segítség: 

It's a big train. = Ez egy nagy vonat.

It's a red train. = Ez egy piros vonat.

Goodbye!= Viszontlátásra!

2. Tk 16.old/ 2..3.

- Nézzétek meg a képeket és mondjátok el szóban milyen színű és milyen fajta közlekedési eszközöket láttok!

A ? helyére milyen színű és milyen fajta közlekedési eszköz kerül? Rajzoljátok le a füzetbe és írjatok egy mondatot róla. Pl. 1. It's a yellow bus.= Ez egy citromsárga busz.

- Fényképezzétek le a rajzokat és a mondatokat!

3. A fényképeket küldjétek el az email címemre! Határidő: 2021.03.24. szerda18:00

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

Olvasás_03.23. kedd

 Jó reggelt!☔

Bemelegítésként:

ty -gy - ny megkülönböztetése

Nyisd ki az olvasókönyved a 155. oldalon és olvasd el a szószedetet 3x!

🌸a ty betűs szavakat húzd alá,

🌸a gy betűs szavak elé tegyél csillagot *,

🌸az ny betűs szavakat másold le a méhecskés 🐝 füzetbe:

                            Órai munka                 03.23.

---------------------- 1 sor kimarad --------------------------

M: nyafog, gúnyol, .....

Ha kész a másolás, folytassuk az olvasókönyvben:

Ma egy olyan történettel fogunk megismerkedni, ahol egy kisfiú kertészkedni szeretne, de valami hiányzik hozzá. Vajon mi?
Megtudhatod, ha elolvasod (1x) az olvasókönyv 155.-156.-157. oldalát!

Rájöttél mi hiányzott a kisfiúból a kertészkedéshez?
Írd le a méhecskés füzetedbe, a másolás után azt az 1 szót!

📷A füzetről kérek képet. Értékelni fogom! Határidő:03. 25. csütörtök
Az értékelés szempontjai:
- pontos válogatás
- pontos másolás
- +1 szó odaírása
- szép külalak
- határidő betartása.
Ez egy dolgozatnak fog számítani, nincs javítási lehetőség, nincs utólagos pótlásra lehetőség.
Ha a feladatot nem adod le határidőre, az értékelés egyes lesz.😳

Jó munkát kívánok!🍉
Gabi tanítónéni😊

Rajz_03.23. kedd

 

Jó reggelt!🎨🖌

Te milyen bögréből innád meg szívesen a reggeli teádat vagy kakaódat?

Tervezd meg saját bögrédet, amelyből a tea vagy kakaó a reggelt széppé teszi!

Díszítsd kedvenc mintáiddal a bögrét és a kép hátterét és előterét is egyaránt!

Festéssel készítsd el a képet!

Lépések:

                1. Takard le az asztalt, amin dolgozol!

                2. Tedd a lapodat állítva magad elé!

                3. A lapod közepére tervezd meg a Te bögrédet/csészédet, ami lehet

        a.       teteje, alja egyforma szélességű;

        b.       alja kerek;

        c.       teteje szélesebb, alja szűkülő;

        d.       teás csésze!

Figyelj a megfelelő méretre! Ne vésd a ceruzádat a lapra! Szerkesztő (halvány) vonalakkal dolgozz, hogy könnyen lehessen radírozni!!

4. Tervezd meg a saját mintáidat a háttérnek!
(A lapot ketté osztó vízszintes vonal feletti rész.)

5. Tervezd meg a saját mintáidat az előtérnek (amin a bögréd/csészéd van)!
(A lapot ketté osztó vízszintes vonal alatti rész.)

6. Tervezd meg a bögréd/csészéd saját mintáját!

7. Fesd meg a hátteret egy színnel! Hagyd száradni, amíg megfested az előteret!

8. Fesd meg az előteret! Hagyd száradni!

9. Fesd meg a háttérnek tervezett mintát!

10. Fesd meg az előtérnek tervezett mintát!

11. Fesd meg a bögrédet! Hagyd száradni!

12. Fesd meg a bögréd mintáját!

A minta tervezésekor használd a vizuális nyelv alapegységeit: pont, vonal, folt

Néhány kép inspirációként:

Milyen formája lehet egy bögrének?


Ha megtervezted, megfestetted a megadott lépések szerint, akkor fotózd le, küldd el a héten!
Ötös jár érte rajzból!😊

Egy másik érdekes feladat😎:

Ma a színekről tanult dolgokat is át fogjuk ismételni! A színekkel kapcsolatos feladatot kapsz!

A színeket csoportba tudjuk rendezni.

A fő színeket (piroskéksárga) és a feketét és fehéret semmi másból nem tudod kikeverni. 
A mellékszínek kikeverhetőek a főszínekből.

A másodlagos színek a sárga és a kék keverékéből kialakult zöld, a kék és a pirosból keletkezett ibolya, valamint piros és a sárga közötti narancs.



A színkör közepén az alapszínek vannak. A külső körön pedig azok a színek, amiket az alapszínekből keverünk ki.

Feladat: Készítsetek otthon lévő tárgyakból színkört.
Lehet ilyen alakzatban, ahogy a festett képen. Középen a fő színek, körben a mellékszínek.

De lehet úgy is, hogy teljesen körbe rakod.
Íme a példa:







Tehát:
A
piros és sárga tárgyak között a narancs színűek. Sárga és kék között a zöldekKék és piros között a lilák.

Ha már dolgozol vele, fotózd le és küldd el a héten! Ötös jár érte rajzból!😉
Jó szórakozást!💙💚💛💓💜
Gabi tanítónéni😊




Matematika_márc. 23., kedd

 Jó reggelt kívánok!


Bemelegítésül az alábbi feladatban növekvő sorrendbe kell tenni a számokat. Kattints a linkre és oldd meg!

https://wordwall.net/hu/resource/5286233/matek/n%c3%b6vekv%c5%91-sz%c3%a1msorrend


70-es számkörben nem csak összeadni, hanem kivonni is tudni kell. Emlékszel, a bontásos módszert tanultuk ehhez, ne feledd alkalmazni! Ehhez kapcsolódóan oldd meg az alábbi feladatokat!

Mf. 29/3.

TK. 40/2.b

Pótlásos műveleteket is tanultunk már kiszámítani, gyakorold az alábbi feladattal!

TK. 41/2.

Ha még mindig szeretnél matekozni, íme egy szorgalmi feladat: Mf. 29/4.


További szép napot kívánok!

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...