2020. május 14., csütörtök

Olvasás_05.14. csütörtök

Jó reggelt kívánok!🚜🌄

Egy kis bemelegítő feladat!
Milyen betűkkel kezdődik a szó?

Kezdjük az olvasókönyv 192. oldalán a munkát!

Olvasd el a rózsaszín sorban a betűket! Karikázd be pirossal az É betűket a magánhangzók sorában!
- Olvasd el a 2. rózsaszín sorban a betűket! Karikázd be pirossal a X betűket a mássalhangzók sorában!

- Olvasd el a szavakat! 
Olvasd el a  Van nekem egy... szöveget! 
Húzd alá a szövegben a 4 szótagú szavakat! (Amire négyet tapsolunk!)
- Olvasd tovább a mesét mindkét oldalon, 192.- 193.! (Miau 5.-6. rész 2x!)
  Mi történt? Mondd el!

Az Ok.: 192. oldaláról kérek visszajelzést!

Az Ok.: 193. oldalon folytatjuk.
Újabb ritka betűvel ismerkedünk: dzs   
Olvasd el a rózsaszín sorban a betűket! Karikázd be pirossal a dzs betűket!Olvasd el a szavakat! Karikázd be pirossal a dzs  betűket!
Olvasd el a  mondatokat!- Olvasd el a közmondást!
Új seprű jól seper.   (jelentése: Az új munkaerő / új vezető jobban, hatékonyabban fog dolgozni
mint a régi, mert motiváltabb, bizonyítani akar, nem befolyásolják a régi beidegződések és meri a dolgokat jobban, hatékonyabban csinálni.)

Gyakoroljuk a megismert betűt!


Végezetül egy borítékos feladat:
Csoportosító


Köszönöm a munkád!🌐         Gabi tanítónéni


Írás_05.14. csütörtök

Jó reggelt kívánok!✎🕮

Melegítsük be az ujjainkat az íráshoz! 

A mai napon a x és dz betű írását tanuljuk meg:
Figyeld meg a videón:

Vizsgáljuk meg a helyüket a vonalrendszerben!
A dz betű ismert elemekből áll. (d + z) Ezért az írása már ismerős lesz.
A x (ejtése: ksz) a házban, egy vonalközben helyezkedik el.

A Kisbetűs írólapok 48. és 50. oldalát írd át kékkel! 

Most nyisd ki az írás Munkafüzeted az 52. oldalon! 
Az első sort kékkel, a többit grafittal írd meg!
- Figyelj az x kötésére!
- Az utolsó sorban a Xénia nevet nagybetűvel kell írni, 2 vonalközben!

Ezt követően pedig önálló írás következik.
Beszéljétek meg, hogy mi van a képen, majd dolgozzatok egyedül!
Az írás Munkafüzeted 53. oldalán látott képekről kell  szavakat írnod!
Figyelj az ékezetekre! Ha leírtad olvasd el, ellenőrizd!

Egy kis segítség, ha nem ismernéd fel valamelyiket: (Szóban kaphat segítséget a gyermek!)
fóka, vívó,  golyó, csiga, néni
daru, báb, rózsa, szűrő, csacsi
gyufa, páva, róka, csomó, cápa
nyuszi, liba, pata, szabó, csoki
kapu, cipő, csésze, láda, batyu

Köszönöm a munkád!🐶  
Szép napot kívánok!
Gabi tanítónéni 🌷      

Matematika_május 14.,csütörtök

Jó reggelt kívánok!


Az elkövetkezendő órákon megtanuljuk, gyakoroljuk, hogyan kell a pótlásos tízesátlépéses összeadást kiszámítani. Nézd meg hozzá az alábbi videót!
https://www.youtube.com/watch?v=zMSuL8IIwKo

Az a lényeg, hogy itt is először 10-re kell pótolni (mutatni az ujjadon azt a számot), majd még az adott számra pótolni, amely az egyenlőségjel után van (ezt is mutatni), ezt a két számot összeadni, s már tudod is, mennyit kell hozzáadni.
Ha valakinek nagyon nem megy ez a pótlásos módszer, akkor használja azt, amit már tanultunk: a többől vegye el a kevesebbet.


Feladatok:

ÉM. (vastag könyv) 115.o./1.

Számoljunk! 85.o./1., 2.

Füzetbe leírni és kiszámítani:


A füzetbe megoldott feladat képét kérem e-mailben elküldeni!!!


További szép napot kívánok!



Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...