2020. május 11., hétfő

Angol Emelt 05.12.

Kedves Szülők és Gyerekek!

A mai téma: Hot, warm, cool, cold= Forró, meleg, hűvös, hideg


1. A következő képen rajzokat láttok:
- Rajzoljátok le a füzetetekbe a rajzokat !
- Írjátok mellé a mondatokat is! Írjátok át színessel a szavakat!
Leírom a mondatok magyar jelentését is:
It's warm. = Meleg (van).
It's cool. = Hűvös ( van).
It's hot.= Forró (Forróság/ hőség van).
It's cold. = Hideg ( van).

A kiejtésben segít az online szótár:
https://dictzone.com/angol-magyar-szotar/

-Fényképezzétek le a füzetet! 


2. MF 46.oldal- Colour. - Színezzétek a vízcseppet a hőmérsékletnek megfelelően!

cold= dark blue
cool= light blue
warm= orange
hot= red

- Fényképezzétek le a munkafüzetet!

3. Küldjétek a képeket az email címemre 2020.05.12. 19:00-ig!

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

Matematika_május 11., hétfő

Jó reggelt kívánok!


Bemelegítő feladat:

2 vagy több ember játszhatja:
Tegyünk az asztalra egy tálat, a tálba valamilyen tárgyakat, például: babszemeket, napraforgómagvakat, golyókat,stb. Egymás után mindenki markoljon bele a tálba, tippelje meg, hány darab tárgy van a tenyerében, majd számolja is meg. Az nyer, akinek a tenyerében a legtöbb darabszámú tárgy volt.
Ebből több kört is lehet játszani!


Feladat:

https://wordwall.net/resource/1342014/matek/hova-tegyem


Ma semmit nem kell elküldened nekem!!!



További szép napot kívánok!

Ének_05.11. - 05.15. hétfőtől - péntekig

Jó reggelt kívánok!🎵🎶🎵🎺🎻

Ismételjünk át egy dalcsokrot! 
Ritmustapssal  énekeld el!
- "Recse, recse pogácsa" című dalt Ék.: 50.o.
- "Hold, hold fényes lánc" című dalt. Ék.:46.o.
- "Konkolylevél" című dalt Ék.: 53.o.
- "Nyuszi Gyuszi" című dalt Ék.:48.o.

Ismételjük át a tanult mondókát!
Kip-kop kalapács, Kicsi kovács mit csinálsz? Sárga lovat patkolok, Aranyszeggel szegelek. Uccu pajtás, kapj fel rája, Úgyis te vagy a gazdája.
Új dalként ismerjük meg:
Zöld paradicsom Ék.: 56. oldal

Hallgasd meg! Tanuld meg!
Figyeld meg a dal kottáját! Milyen ritmusértékek találhatók benne? (ti-ti, tá, szün)
Énekeld el többször úgyis, hogy a tapsolod a ritmusát!

Ismételjük át a tanult szolmizációs hangokat! Emlékszel a kézjelükre?
 A "dó" szolmizációs hang jele az ökölbe zárt kéz.
A többit ismerd fel a játékban!
Ne feledd, a szolmizációs hangokat a kottába így írjuk! Kisbetűvel, csak kezdőbetűt!
Szolmizációs kézjelek betűjelei:
lá - l
szó - s
mi - m
dó - d

A munkafüzet 11.oldalán dolgozz a szolmizációs kézjelekkel!
Mf.:11. o./ 1. feladat

Következő feladatokban a ritmusírást, ritmusolvasást gyakorolhatod!
Mf.: 11.o./2. feladat

Emlékezz! Szabály!
A 2-es ütemmutató azt jelenti, hogy egy ütembe csak 2 negyed fér.(kettőt koppantunk egyenletesen)
Pl.: Egy ütemben lehet két tá,  vagy két ti-ti, vagy tá szün, vagy ti-ti szün, vagy két szün.

11.o./3. feladat Találj ki ritmust és tapsold el a kitalált ritmusodat!👏 
A kitalálásnál is emlékezz a szabályra (2-es ütemmutató)!

11.o./ 4. feladat Írd be a szolmizációs hangok betűjelét és énekeld el a betűkottát!
Mit gondolsz? Miért magasabb a szó hang virága? (Mert a szó hang is magasabb a mi hangnál!)

A héten az ének munkafüzet 11. oldaláról kérek visszajelzést és ÉRTÉKELNI FOGOM! Tehát a beérkezés határideje: 05. 15. péntek!👀
Kérem, hogy tanuljátok a dalokat, gyakoroljátok a ritmustapsot, mert jövő héten abból fogok számon kérni!

Gyakorolj! Köszönöm a munkád!💙                          Gabi tanítónéni

Olvasás_05.11. hétfő

Jó reggelt kívánok!😎

Közeledik az év vége, itt az értékelések ideje.
Pénteken (05.07.) kértem írásból egy MÁSOLÁST. Ennek a leadási határideje: 05.11. HÉTFŐ. Aki nem küldi, annak a kedden reggel a naplóba 0%-os teljesítést fogok beírni.


Ma (hétfőn)1 perces HANGOS OLVASÁS videót kérek! Elküldési határidő: 05. 13. SZERDA
Aki nem küldi időben, annak csütörtök reggel 0%-os értékelést írok a naplóba.

A hangos olvasás felvétel menete:
- A gyermek 10 percig olvashatja, nézegetheti a szöveget.
- A nehéz szavakat többször is elolvashatja.
- A felkészülés után 1 percnyi olvasást fogok értékelni.
- Nagyon ajánlom, hogy a gyermek asztalnál olvasson és az ujjával kövesse, hogy hol tart!
A gyermekek szemmozgás fixációja még nem alakult ki biztonsággal, ezért kell ujjkövetéssel segíteni!

A felmérés szövegét A szövegértést fejlesztő gyakorlatok 33. oldalán találjátok,
"A lekvárfőzés" címmel.
A címet is kérem olvasni a felvételen!😊

A mai napra olvasásból nem adok más feladatot, hogy legyen idő elkészíteni a felvételt.
Bárhol küldhetitek! (messenger, email, viber)

Jó munkát kívánok! 🍀     Gabi tanítónéni

Testnevelés_05.11. - 05.15. hétfőtől - péntekig

Jó reggelt! Aktív, szép napot kívánok!⚽🎾🏃

Kedves Szülők, Gyerekek! 
Már eddig is sok gyermektől kaptam videót arról, hogy mely gyakorlatok tetszettek. Melyik edzést sikerült megvalósítani sikeresen. Vannak, akik semmilyen aktivitást nem mutattak eddig (pl.: a 6 perces futást sem mérték le). 
Ezért most azt kérem, hogy legalább 1 perces videóval mutasd meg: Az eddigi feladatok közül Te melyiket csinálod meg? (Lehet messengeren is küldeni.) Határidő:05.22.
Köszönöm azoknak, akik eddig is rendszeresen mozogtak, edzettek!⚽🏃🚴

1, Egy kis játékos edzés! Csak egy dobókocka kell és hívj ki valakit! Ki bírja tovább?😁😅😵

2, - Focis edzések otthonra, nem csak fiúknak!

Fociedzés mindenkinek

Fociedzés nehezebb fokozaton, technikásan

3, - Zenés- táncos feladat egy "kutyussal"

Bingo

4, - Erősítés, átmozgatás tornával - ha már elülted magad a könyv fölött!😉😀

Torna otthon - erősítés

Egészségetekre! Várom a videókat! 🎥                 Gabi tanítónéni

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...