2020. május 8., péntek

Katolikus hittan


1.     osztály
35. lecke: A templom


Ki hol lakik? Milyen házban? Kikkel élsz együtt? Vannak házak, ahol nem lakik senki, hanem ott dolgoznak pl.: gyár, áruház… Van egy olyan ház, aminek nagy tornya van/harang van a toronyban, tetején kereszt van/, mit gondoltok, milyen az? Miért építették az emberek?

A templom az a hely, amit az emberek azért építettek, hogy ott közösen mondhassanak köszönetet, kérjék és elmondhassanak bármit Istennek. Ahogy a ti nappalitok valószínűleg nem pont ugyan olyan, mint a mi nappalink, úgy a templomok is különbözőek. Ennek ellenére vannak olyan részei, amik ugyan azok. Az alábbi két eltérő templomokat láthattok, kíváncsi vagyok, hogy hány hasonlóságot vesztek észre közöttük.
budapesti Mátyás templom:
Váci Nagyboldogasszony-székesegyház
Szerintem mindannyiunknál vannak olyan szabályok egy családi összejövetelen, amit be szoktunk tartani. Nálunk például mindig van az étkezés előtt ima. Addig maradunk az asztalnál, amíg be nem fejezte mindenki az evést. Ha valaki köszöntőt mond, akkor mi addig csöndben vagyunk. Nem az otthoni mackónadrágban ülünk az asztalhoz, hanem szép ruhában, stb. Hasonló szabályok vannak a templomnál is. Illik szép ruhát felvenni, ha elmegyünk oda, ameddig a mise tart, addig a helyünkön ülünk, nem kiabálunk és nem rohangálunk bent. Mind olyan dolog, amit azért tartunk be, mert így sokkal jobban oda tudunk figyelni Istenre.
Nézzük meg a 74.o. képét!
Nézzük meg először is, mi jellemzi a templom külsejét:
-torony/messziről látszik/-tetején kereszt, amely Jézus áldozatának jele


-harang, hangja imára hív


Templom belsejében /75.o/kap helyet:

-oltár

-Szentségház /Tabernákulum/,mely Krisztus testét őrzi titokzatosan


-örökmécses/fénye Jézus jelenlétét jelzi/


-állvány /innen tanít minket a pap/


-keresztelőkút


-gyóntatófülke


-Szenteltvíztartó



-képek, szobrok
    
-padok


Ezen a héten arra kérlek Titeket, hogy menjetek ki az udvarra és a kedvenc széketekre leülve maradjatok csendben egy-két percig és próbáljátok meg megszámolni hány féle madárhangot hallotok.
Ha templom előtt mész el, ne felejts el keresztet vetni, vagy magadban köszönteni az ott lakó Jézust! Esetleg ha lehetőséged engedi, pár percre nézz be a templomba egy rövid fohászra! Jézus mindig ott van, és örömmel fogad, ha betérsz Hozzá! J
Ha elmegyünk egy templom előtt, keresztet szoktunk vetni. Ha harangoznak, akkor az imára szólít fel bennünket. Minden délben hallunk harangszót. Füleld ki, és amikor meghallod te is imádkozz!
Kapcsolódj a déli harangszó imájához minden nap. Most a járvány idején sokan együtt imádkozunk délben a járvány idején. Kérd bátran saját szavaiddal a Jóistent, hogy minél előbb vége legyen ennek a nehéz időszaknak!


Összefoglalás
A mai alkalommal a templomról beszéltünk, arról a helyről, ahol Istennel egy asztalhoz tudunk ülni. Láttátok, ahogy egy családi összejövetelen, úgy itt is vannak olyan szabályok, amiket betartunk, hogy könnyebben tudjunk egymásra figyelni.









Ima:
Őrangyalom szívből kérlek, bűntől, bajtól őrizzél meg. Életemben légy vezérem, halálomkor állj mellettem. Ámen.
Köszönjük Istenünk a templomokat, ahol összegyűlhetünk, imádkozhatunk, beszélhetünk Veled, segítséged kérhetjük! Maradj velünk mindig! Amen!

Nézd a 75. oldal felső képét! Milyen tárgyak találhatók a templomban?
Karikázd be a következőket: kereszt, oltár, örökmécses, ambó (felolvasó állvány)
Nézd most az alsó képet! Van pár dolog, ami nem a templomba való. Húzd át azokat! ( 6db ) Színezd ki a rajzokat!

Rajzold le a lakhelyeden található templomot!

05.08. Református hittan

Sziasztok!

Az elveszett bárány története következik, Munkatankönyv 88. oldal. Erről szól a diavetítés is:

http://refpedi.hu/hatteranyagok/digitalis%20hittan/8het/1.o.Az%20elveszett%20b%C3%A1r%C3%A1ny%20t%C3%B6rt%C3%A9nete_2020.04.24.MTE.pptx

Jó tanulást, jó egészséget, kitartás!

Matematika_május 8.,péntek

Jó reggelt kívánok!


A mai első feladatod nem más, mint az alábbi kivonásokat bemásolni a füzetedbe, kiszámítani, majd elküldeni nekem e-mailben!

16-8=
12-4=
11-3=
15-6=
12-9=
17-8=
11-2=
14-7=
13-5=
18-9=


A második feladatod pedig egy kis összeadás:

(Ne felejtsd el, hogy összeadásban a tagok felcserélhetők! Vagyis az 1+13-at úgy tudod könnyedén kiszámítani, hogy 13+1.)

https://wordwall.net/resource/311232/matek/%c3%b6sszead%c3%a1s



További szép napot kívánok és kellemes hétvégét!




Technika_május 8.,péntek

Jó reggelt kívánok!


Minden év május 10-én - ami most vasárnapra esik - van "A madarak és fák napja". Ennek célja, hogy a társadalom természetvédelem iránti elkötelezettségét kialakítsa, elmélyítse különböző megemlékezésekkel, rendezvényekkel.

A fák tisztítják a levegőt, s nagyon sok esetben a madarak lakhelyéül is szolgálnak. Ez utóbbi kiderül az alábbi meséből is, kattints a linkre, s tekintsd meg!

https://www.youtube.com/watch?v=FfGEyrLMoWI

Remélem, tetszett a mese.


Feladatod, hogy egy virágzó fát rajzolj, majd tegyél színessé! Szeretném, hogy használj hozzá festéket is, de az eszközt már rád bízom. Az lehet ecset, fültisztító-pálcika, szivacs, PET-palack alja, stb. Ha szeretnéd, a fának a törzsét barna színű lapból is kinyírhatod, vagy akár körberajzolhatod a kezedet is, majd kifested. De ha úgy gondolod, akkor krepp-papír galacsinokból is készítheted a lombkoronát.

Példának mutatok különböző lehetőségeket a festéshez:





Cseresznyefa virágzása:






Határidő: május 15.


Az elkészült alkotások képét e-mailben kérem elküldeni!!!


További szép napot kívánok és jó hétvégét!



Írás-05.07. péntek

Jó reggelt kívánok!

Melegítsük be az ujjainkat! (Kis kezemet tornáztatom...)

Ma másolással kezdünk. Nagyon figyelj!
FONTOS!
A napocskás füzetedben hagyj ki egy sort és írj dátumot a margóra(05.07.)!
Másold le az olvasókönyved 231. oldaláról a "Szabolcs meséli:" című történetet!
- Először olvasd el!
- Hány mondatból áll?
- Milyen nagybetűk vannak benne?
- Ha ezeket átgondoltad, akkor olvas el újra!
- Azután mondatonként olvasd és kezdheted a másolást.
Ne betűnként másolj! Olvass el egy szót, jegyezd meg, írd le!
- Ha leírtál egy szót, olvasd el, ellenőrizd!
- Ha kész egy mondat, olvasd át! Nem maradt-e ki belőle szó? Ellenőrizd a munkád!
- Ne írj a margóra!
- Minden mondatot új sorba kezdj!
A másolást kérem visszaküldeni és ÉRTÉKELNI fogom!👀

Folytassuk két, új nagybetű írásával: a Zs és a R betűkkel!

Nézzük meg a videón az írásukat:
A nagy R 2:36' és nagy Zs 6:46' írása

Vizsgáljuk meg az elhelyezkedésüket a vonalrendszerben:
A nagy Zs két ismert elemből áll. Egy nagy Z és egy s, ferde egyenessel összekapcsolva.
Két vonalközben helyezkedik el. A "padláson" kezdjük írni.
A többi betű az s "hátához" kapcsolódik ferde egyenessel.
A nagy R betű két vonalközben helyezkedik el.
Írását egy állóegyenessel kezdjük, a "padlásról", ami bal horoggal fejeződik be. Felemeljük a ceruzánkat.
A második vonalközt betöltő ívelés az állóegyenestől balra indul, kis ferde kezdővonallal, bátran kerekítjük!
Rajta vissza a K betűjéhez hasonló "lábacskát" rajzolunk a "pocak" alá. Ezzel fog a többi betűhöz kapcsolódni.



A baglyos Nagybetűs írólapokat nyisd ki a 16. és 11. oldalon és vázold a R és Zs betűket kékkel!
Folytasd az Írás munkafüzet 47. oldalán!
- Kékkel vázold az első sort!
- Válts grafit ceruzára és írj nagy R és Zs betűt!
Írd át és másold le a neveket!
- Olvasd el és másold le a mondatot!

Kész az írás! Köszönöm a munkád! 🍓              Gabi tanítónéni

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...