2020. május 13., szerda

Rajz_május 13.,szerda

Jó reggelt kívánok!


1. Tanultuk környezetből, hogy tavasszal újraéled a természet: visszajönnek a költöző madarak, a fák rügyezni, virágozni kezdenek, a virágok is kinyílnak, szirmokat bontanak.

Nézd meg az alábbi videót a virágok kinyílásáról! Ez egy gyorsított felvétel lesz, amelyben nagyon jól látszódik, hogyan bontják ki magukat sziromról sziromra a virágok.
https://www.youtube.com/watch?v=PgnoB9ZFC0U


2. Vannak olyan mesék, amelyekben virágok a szereplők. Tudjátok, hogy a valóságban az állatok, a növények nem tudnak beszélni, de a mesékben ez lehetséges. Erre azt mondjuk, hogy emberi tulajdonságokkal ruházzák fel, vagyis megszemélyesítik őket.

Nézz meg egy rövid mesét, melyben lepke és virágok a szereplők!
https://www.youtube.com/watch?v=-DdTxZpCq-A


3. Rajzolj te is megszemélyesített virágokat! Ha gondolod, az előbb látott mesét is papírra vetheted!
Az elkészült rajzról nem kell képet küldened e-mailben, de ha mégis szeretnéd, megoszthatod velem!


További szép napot kívánok!




Matematika_május 13.,szerda

Jó reggelt kívánok!


Bemelegító feladat:
https://learningapps.org/2926851 - Összeadás, kivonás 20-ig - csoportosítás


Feladat:

A füzetbe bemásolni az alábbi műveleteket, majd kiszámítani:



A füzetben lévő feladat megoldásáról képet kérek elküldeni e-mailben!!!


További szép napot kívánok!




Írás_05.13. szerda

Jó reggelt!🌵

Melegítsd be az ujjacskáidat! (Kis kezemet...)

Folytassuk a tanulást két, új nagybetű írásával: a J és a Cs betűkkel!

Nézzük meg a videón az írásukat:

Vizsgáljuk meg az elhelyezkedésüket a vonalrendszerben:

A nagy J betű három vonalközben helyezkedik el.
Írását egy kis ferde egyenessel kezdjük, a "padlás közepétől", ami egy nagy állóegyenessel egészen a pincéig húzódik, egy kis hurokban végződve.









A nagy Cs két ismert elemből áll. Egy nagy C és egy s, ferde egyenessel összekapcsolva.
Két vonalközben helyezkedik el. A "padláson" kezdjük írni. Úgy, mint minden kör alakú betűt, az óra kettes számától balra indítva, majd ahogy befejeztük az írását, abból a pontból indítjuk a kis s-t.
A többi betű az s "hátához" kapcsolódik ferde egyenessel.

- A baglyos Nagybetűs írólapokat nyisd ki a 22. és 9. oldalon és vázold a J és Cs betűket kékkel!
Folytasd az Írás munkafüzet 50. oldalán!
- Kékkel vázold az első sort!
- Válts grafit ceruzára és írj nagy J és Cs betűt!
Írd át és másold le a neveket!
- Olvasd el és másold le a mondatot!

Az Írás munkafüzet 51. oldalán a mondatok írása következik.
Figyelj, hogy nagybetűvel kezdd és írásjel (.) legyen a végén!
Végül, a vers másolása.

Visszajelzést kérek a Mf.:51. oldaláról!👀

Kész az írás! Köszönöm a munkád! 🍓    Gabi tanítónéni

Olvasás_05.13. szerda

Jó reggelt kívánok!🌞🌈🌴🐘

Bemelegítésként olvassunk kis- és nagybetűkkel írt szavakat!
Olvasó feladat

Kezdjük az olvasókönyv 191. oldalán a munkát!

Újabb ritka betűvel ismerkedünk: x   (úgy ejtjük: ksz)
Olvasd el a rózsaszín sorban a betűket! Karikázd be pirossal a x betűket!
Olvasd el a szavakat! Kösd össze a képeket a jelentésüket ábrázoló szavakkal!
Olvasd el a  szöveget! Karikázd be kékkel a szövegben a x betűket!

- Olvasd tovább a mesét! (Miau 4. rész 2x!)
  Mi történt? Mondd el!


Egy kis gyakorlás!😊
x a szavakban
- Az olvasás munkafüzet 80. oldalán folytassuk a munkát!

Biztosan látjátok, hogy egyre több az olvasnivaló.
Továbbra is kérlek benneteket hogy naponta gyakoroljátok az olvasást, mert a 2. osztály keservesen nehéz lesz, ha nem ismeritek a betűket.
Minél nagyobbak lesztek, annál több olvasást igényel majd a tanulás, a tananyagok elsajátítása.
Azzal tudunk segíteni, ha magabiztosan tudunk olvasni. Akkor lehet öröm a tanulás, élvezetes az ismeretszerzés.
Az olvasás egy új, mesés világot tár elénk, csak a betűket szükséges jól ismernünk, a többi pedig a képzeletünkön múlik. 

Levezetőfeladat:

Játék a nevekkel

Készen vagy az olvasással! Köszönöm a munkád!🍍            Gabi tanítónéni

Angol Emelt 05.13.

Kedves Szülők és Gyerekek!

A mai téma: Hot, warm, cool, cold -Exercises = Forró, meleg, hűvös, hideg- Gyakorlás


1. Nézzétek meg  a következő videót!
https://www.youtube.com/watch?v=PvDvLC5vT74

- Készítsetek egy hasonló táblázatot a füzetetekbe és 
rajzoljátok bele a videóban szereplő ételeket, tárgyakat a megfelelő helyre!
- Szorgalmi: angolul az ételek, tárgyak nevét a rajzok mellé írni
- Fényképezzétek le  a füzetet!


HOT
COLD


















2. TK 53.oldal
-Hallgassátok meg a linken szereplő hanganyagot!
https://drive.google.com/file/d/1veCx3Wl6hdP0VY-cGMK2JxwGdlN_7SiJ/view?usp=sharing 
-Színezzétek ki a számokat a hőmérsékletnek megfelelően a hanganyag alapján:
hot, warm, cold
- Írjátok a képek fölé angolul milyen hőmérsékletet jeleznek!
- Fényképezzétek le a TK-et!

3. Küldjétek el a képeket az email címemre 2020.05.14. 19:00-ig.

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...