2020. március 19., csütörtök

Református hittan

Kedveseim! A legfontosabb: imádkozzatok minden nap - lehetőleg a családdal együtt! Szorgalmi feladat: tovább haladhattok a könyvben, saját tempóban. Jó tanulást, jó egészséget, vigyázzatok magatokra és egymásra!

Társastánc

Sziasztok!
Arra szeretnélek kérni titeket, hogy a héten az eddig tanult táncokat gyakoroljátok, párszor nézzétek át! ( Country, Kacsatánc, Angol keringő, Blues)

Jó gyakorlást!😊
Balázs bácsi

Katolikus hittan


25. A JERUZSELEMI BEVONULÁS- ISTEN ORSZÁGA KÖZTETEK VAN
Az óra oktatási célja
Jézus királysága más, mint a többi földi király királysága. „nem ebből a világból való” Jn 18, 36
Az óra képzési célja
Jézus tiszteletben tartja az ember szabad döntését: elfogadja vagy elutasítja Őt.
Az óra nevelési célja
A jeruzsálemi bevonulás kinyilvánítja az „ország eljövetelét”. „Isten országa nem jön el szembetűnő módon.
Nem lehet azt mondani: Nézd, itt van, vagy amott. ISTEN ORSZÁGA KÖZTETEK VAN”. Lk 17, 21
Imádság
Miatyánk Ének- Csodálatos, Jézus a szeretet
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3Dm9
qw9gz7Hvk&ved=2ahUKEwjpq4_Ut5_oAhVlBhAIHaeeCrcQwqsBMAB6BAgKEAU&usg=AOvVaw1kc4aOqwA
Lq4kSEVUhdfab
Ima saját szavainkkal

Érdeklődés felkeltése
Olyan vendég jön, akinek nagyon örülsz. Hogyan fogadod őt?

Illusztrált magyarázat
Nem sokkal Húsvét előtt történt, hogy Jézus Jeruzsálembe készült. A hír futótűzként szaladt végig a
városon. Jön a Názáreti Jézus! Jön Jézus, aki sok csodát tett!
Milyen csodákat tett Jézus?
Jézust úgy akarták köszönteni, mint egy királyt.
Hogyan kell egy királyt köszönteni? Egy király minek a hátán szokott ülni? Milyen egy király ruhája? DE!
Jézus másképp vonult be!
KÉZMŰVES- JÉZUS A SZAMÁR HÁTÁN
Milyen ruhában van Jézus? Van e korona a fején?
SZINEZŐ- PÁLMAÁGAT LENGETŐ GYEREK
Képzeljétek, Jézus nem nézett ki királynak, mégis úgy fogadták, mint egy királyt.
Pálmaágakat lengettek, virágokat tettek a földre, szőnyegként letették a földre az emberek a ruháikat.
És azt kiabálták: HOZSANNA! HOZSANNA!
Tudjátok ez magyarul olyasmit jelent: Segíts! Szabadíts meg! Áldott, aki az Úr nevében jön!
ÉNEK- HOZSANNA DÁVID FIÁNAK...

Kapcsolat az élettel
Gyerekek! Jézus valóban a Mennyei Atya küldötte, a megígért Messiás? Jól tették az emberek, hogy így
fogadták?
Jézus egy földi ország királya?
JÉZUS AZ ISTEN ORSZÁGÁNAK KIRÁLYA!
De hol is van ez az ország? Mindenütt, ahol az emberek befogadták Jézus szeretetét, és Őt követik!
Mikor mondhatjuk azt, hogy mi Isten országában vagyunk? Amikor le tudsz mondani a saját akaratodról
azért, hogy másnak örömet szerezz, rajzolj egy koronát a füzetedbe! Akkor tudtál úgy viselkedni, mint
Jézus. EZ LEGYEN SZÁMODRA A FELADAT A KÖVETKEZŐ HÉTRE.

Házi feladat:
Megjegyzés
- Olyan vendég jön, akinek nagyon örülsz. Hogyan fogadod őt? Kitárt kéz, ölelés, kedves
szavak….rajzold le a füzetedbe
- Kézműves – Jézus a szamár hátán (készítsd el)
- Színező (színezd ki)
- mindezt lefényképezve küld vissza
- De hol is van ez az ország? Mindenütt, ahol az emberek befogadták Jézus szeretetét, és Őt követik!
Mikor mondhatjuk azt, hogy mi Isten országában vagyunk? Amikor le tudsz mondani a saját
akaratodról azért, hogy másnak örömet szerezz, rajzolj egy koronát a füzetedbe! Akkor tudtál úgy
viselkedni, mint Jézus. EZ LEGYEN SZÁMODRA A FELADAT A KÖVETKEZŐ HÉTRE.













Matematika_márc. 19.

Szép, napsütéses jó reggelt kívánok!

A mai napon első feladatként kérném a matek órák bemelegítő gyakorlatát elvégezni:
növekvő, csökkenő sorrendben soroljátok fel a számokat 0-tól 20-ig úgy, hogy mutatjátok az ujjaitokon is! Ahogy szoktuk.
0, 1, 2, 3, 4 ... 20
20, 19, 18, 17 ... 0

Most jöhetnek a páros és páratlan számok ugyanígy!
0, 2, 4 ... 20  -->   20, 18, 16 ... 0
1, 3, 5 ... 19  -->   19, 17, 15 ... 1

Második feladatként összeadások és kivonások következnek.
Két csoportra osztom az osztályt és a feladatot, nagyon figyeljetek!

1. csoport: Rijad, Kevin, Riki, Ny. Csabi, Erik, Virág, Tifi, Krisztián
Számoljunk! 71. o./2. első 2 oszlop

2. csoport: akiknek a neve nem szerepel az 1. csoportban
Számoljunk! 71. o./2.

Ha az első csoportban lévők szeretnék megcsinálni az egész feladatot, nyugodtan megtehetik, de nekik csak az első 2 oszlop a kötelező!!!

Harmadik feladatként egy szorgalmi feladatot adok, tehát nem kötelező megcsinálni.
Számoljunk! 72. o./3.

Akik megcsinálják a szorgalmi feladatot, kérem, fényképezzék le, s küldjék el e-mailben!


Jó munkát kívánok!

Írás_03.19. csütörtök

Jó reggelt! 😊

Kezdjük az írást egy kis ujjtornával! (Kis kezemet tornáztatom...)

Ma új betűt tanulunk meg írni: f betű
Ez egy nagyon bátor betű, mert lemegy a "pincébe" is és fel megy a "padlásra" is!
Ez a betű egy fecskevonalból áll, ami a vastag vonal alá ér, a "pincébe". A fecske az első vonalon ül, a "padláson". Az áthúzás a vastag vonalon "mosolyog". Amikor áthúzod, emeld fel a ceruzád, balról-jobbra húzd át!
Ezzel az áthúzással fog kapcsolódni a többi betűhöz.

- Itt meg lehet nézni, hogyan kell írni, ha pontosan szeretnétek mutatni a gyerkőcnek.
Ennél a percnél kezdődik a "f" 6:05 A magyar ABC betűinek írásmódjai

- Kisbetűs írólapok (Sünis): 40.o. Kékkel írd át 3x a nagyméretűt, 1x a kicsiket!

- Mf.: 16.o.
    Kékkel írd az első sort! Grafittal a többit.
    Az első 3 sorban írd át a mintát!
    A képírás szavai: fal, fog, fül, fóka, falu, fúró
    Az utolsó 3 sor szavait olvasd el - írd le!
Készen van az írás! 😎

VISSZAJELZÉST KÉREK!
A Mf. 16. oldaláról kérek egy képet a gmailre, esetleg messengerre.
 1b.gabi.neni@gmail.com 




Olvasás_03.19. csütörtök

Jó reggelt kívánok!

Ma egy válogatós játékkal melegítsünk be az olvasáshoz, gyakorolva a nagybetűket is!
Névválogató

Olvasd el! Ok.: 155. o.
- Szósor olvasása oszloponként.
   Keresd meg és kösd össze a megfelelő képekkel a zsilip és a radar szavakat! (Szókincs bővítés. Beszéljétek meg, hogy mit jelentenek!)
- Mondatok olvasása.
- A sárga csíkban a szólást olvasd el! Mit jelent? Beszéljétek meg! (Nem a termete határozza meg egy ember értékét.)

A következő feladat szorgalmi feladat. 🦋
Ok.: 156. o. Olvasd el a kék szavakat! 
- Kösd össze a képekkel! (redőny, marék, kulacs)

Olvasd el! Ok.:156. o.
- Versolvasás: Ágon ugrál a veréb... /népköltés/

- Rímkeresés: Jelöld azonos színű pöttyel azoknak a soroknak a végét, amelyek rímelnek egymással!
/A rím a sorok végén a hangok (főleg a magánhangzók) egyezése, „összecsengése”./
Pl.: lába-sárba, veréb-idén, lába-verébiskolába

- A sárga csíkban olvasd el a mondást! Mit jelent? Beszéljétek meg! (Az új ember jobban, hatékonyabban fog dolgozni mint a régi, mert motiváltabb, bizonyítani akar. Pl.: Egy új gyermek az osztályban megakarja mutatni, hogy ő milyen ügyes.)

Levezetésként egy játékos feladat:
Szó - kép egyeztetés
Ezeket a feladatokat, hivatkozásokat más napokon is lehet használni, játszani, gyakorolni velük!
Jó munkát és jó szórakozást! Gabi tanító néni😊

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...