2020. április 16., csütörtök

Írás_04.16. csütörtök

Jó reggelt kívánok!💜

Ma két olyan nagybetűt tanulunk meg írni, amelyekben semmi nehézség nincs, csak egy csöppnyi újdonság!😉
Az Ü, Ű betűket az Ú-hoz hasonlóan írjuk, DE két pont, illetve két vessző van bennük. 
Ez az újdonság benne.
A F betűt a T-hez hasonlóan írjuk, DE az F-nek van egy enyhén ívelt, felemás áthúzó vonala. Amelyet megnyújtunk vagy mélyebbre ívelünk a következő betű kapcsolásától függően, az ékezetek helyét is figyelembe véve. Ez az újdonság benne.

Hogyan helyezkednek el a vonalrendszerben?
 

Az Ü, Ű betű írása 2:51' , a F betű írása 6:05'
Ezen a videón a F betű írásánál egy hibát figyelhetünk meg:
Az áthúzó vonalat az első vonal alatt kell írni! (nem felette)
Azért mutatom meg mégis, hogy az írás sorrendjét figyeljétek meg!
1. állóegyenes, balra horoggal (Így kezdjük írni!)
2. hullámvonal balról-jobbra
3. enyhén ívelt áthúzás az első vonal alatt, balról-jobbra
Tudom, hogy logikusabbnak tűnik a hullámvonallal kezdeni, de az betűtorzuláshoz vezethet!😵

Kezdjük az írást!
- Melegítsd be az ujjacskáidat! Gyülekeznek a felhők....
- Nagybetűs írólapok 5. és 14. oldalát írd meg kékkel!
- A munkafüzet 32. oldalán az első sort kérem kékkel, a többit grafitceruzával.
A munkafüzet 33. oldalán az első 3 sort írd át és írd le!
A mondatokat olvasd el és írd le! (Nagybetűvel kezdd és írásjelet írj a végére!)

A 32-33. oldalról kérek visszajelzést!👀
Köszönöm a munkád!🌼

Olvasás_04.16. csütörtök

Jó reggelt kívánok! 🌷

Kezdjük egy kis bemelegítő feladattal:
Keresd a párját

Nyisd ki az olvasókönyvedet a 174. oldalon!
Ma a magyar nyelv egyik sajátosságával ismerkedünk meg.
A jé hang jelölésének egyik módját már megismertük: j,
de szintén a jé hang jelölésére használjuk az ly-t. ("el-ipszilonos-jé") Ennek nyelvtörténeti okai vannak, sokan nem is értik, miért van erre szükség. De ma még nagyon sok szavunkban használjuk, nyelvünkben él, ezért meg kell tanulnunk! Sajnos szabály az nincs hozzá, a kis fejecskénket kell hozzá használni: meg kell jegyezni melyik szóban van! 😉
A képen egy zoknit látsz, de lyukas! Ez a hívóképe: lyuk
Tehát, ha ezt látod leírva ly, olvasd úgy: j.
Betűolvasás
- Olvasd el az első két rózsaszínsort! Karikázd be pirossal a ly betűket!
- Olvad el a harmadik sorban a  magánhangzókat! Karikázd be kékkel a hosszú magánhangzókat!
Szótagolvasás
- Olvasd el a szótagokat függőlegesen, majd vízszintesen is!
Szóolvasás
- Olvasd el a szavakat és kösd össze a képekkel!
- A kék szavak olvasását különösen ajánlom azoknak, akiknek még nem pörög be a "r" hang!😉
Kérdőmondatok - válaszok olvasása
(A kérdőmondat végén kérdőjel van!)
Figyeld meg, hogy a kérdéseket más hangsúllyal mondjuk, olvassuk, mint a válaszokat!
Milyen? - Ez a szó egy kérdőszó, kérdezünk vele.
- Olvasd el 2x a kérdéseket és a válaszokat!
Közmondás
- Olvasd el a közmondást a sárga csíkban! Mondd el, mit jelent?
(A nagyravágyás miatt többet veszíthetsz, mintha a kevesebbet is megbecsülnéd. Mindent akarna, de a végén semmi sem lesz belőle.)

Az olvasókönyv 175. oldalán egy beszélgetős feladat vár. Gyakorolhatod a mondatalkotást és a tájékozódást.
Mondd el, válaszolj a kérdésekre szóban a kép alapján!

Most a munkafüzetben folytatjuk a munkát. Nyisd ki a 75. oldalon!
Az első feladat: Igaz - hamis játék (az igaz elé tegyél x-t, a hamis elé h betűt írj!)

A munkafüzet 75. oldalán a második feladatot végezd el! Kösd össze az összetartozó szavakat! (Használj különböző színeket!)

Szorgalmi feladat: Ugyanezekkel a szavakkal találsz itt is egy feladatot!🦋
Mi ez? 2 jó választ jelölj be!

Gyakorold játékosan! j-vel vagy ly-vel jelölik a jé hangot ezekben a szavakban?
j vagy ly?

Köszönöm a munkád! 😊

Matematika_ápr. 16.,csütörtök

Jó reggelt kívánok a tavaszi szünet utáni első tanítási napon!

- Remélem, a mostani helyzetben is tudtál élményeket szerezni, még ha az egy jó focizás is volt apával vagy egy jó kreatívkodás anyával.

- Ma és holnap ismételünk, de hétfőn belecsapunk majd egy új anyagba.

- Tanultuk, hogyan egyszerű két egyjegyű számot összeadni, ha azoknak az összege több lesz, mint 10. Így van, bontással. Jól emlékszel, a második tagot úgy bontjuk, hogy a bontott alak első számát ha összeadjuk az összeadás első tagjával, akkor 10-et kapunk. Ezután pedig ehhez a 10-hez még hozzáadjuk a bontott alak második tagját.

- Gyakorlatban is ismételd át az alábbi feladattal!

Fgy. (ceruzás könyv) 75.o./1.

- Ha ezzel kész vagy, gyakorold az összeadásokat!

Fgy. (ceruzás könyv) 76.o./1.,3.

A Fgy. 76.o./1. és 3. feladatait kérem e-mailben elküldeni!

-Utolsó feladatként gyakorold a kivonást az alábbi linkre kattintva!

https://wordwall.net/resource/1214984/matek/kivon%c3%a1s-t%c3%adzes%c3%a1tl%c3%a9p%c3%a9s-n%c3%a9lk%c3%bcl


További szép napot kívánok!



Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...