2020. március 26., csütörtök

Környezet feladatlap_márc.26.

Jelezték, hogy nem lehetett elküldeni a környezet űrlapot, ezért javítottam a beállításokon, s elméletileg már működik, tesztelve lett.

Ezt a linket kell bemásolni a böngészőbe:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf7JlsvTlGvFKALCNZcckNLxkzIhsk9iopY4hLStrGOYOksVQ/viewform?usp=sf_link


Jó gyakorlást!

Környezet_márc.26.

Gyerekek!

Környezetből az

1.feladat: Nézd át a kerékpáros füzetedből a közlekedést és a tavaszt!


2. feladat: Töltsd ki az alábbi űrlapot!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf7JlsvTlGvFKALCNZcckNLxkzIhsk9iopY4hLStrGOYOksVQ/viewform?usp=sf_link

(Először készítettem ilyet, remélem, megnyitható, kitölthető, visszaküldhető. Ha mégsem, jelezzék!)


3. feladat: Beszéljétek meg otthon, milyen káros hatásai lehetnek a környezetszennyezésnek!

Utána nézd meg az alábbi mesét: https://www.youtube.com/watch?v=p7jSkcqFU20

Jó szórakozást hozzá!
Akik úgy gondolják, Ursula dalát (9perc 15 másodperctől 10 perc 20 másodpercig) ugorják át!

Beszéljétek meg, milyen környezetszennyezési formák voltak a mesében, hogyan lehetett volna ezeket elkerülni!


4. feladat: Beszéljétek meg otthon, miért jó módszer a szelektív hulladékgyűjtés a környezetvédelemre!


5. feladat: Szülői segítséggel készítsd el ezt az ábrát a kerékpáros füzetedbe:


(A példákat nem baj, ha a szülő írja bele a füzetbe.)

Ne felejtsd el ezeket megtanulni!


Matematika_márc. 26.

Szép reggelt kívánok!

Kezdhetjük az órát a szokásos bemelegítő gyakorlattal:
- számok növekvő, csökkenő sorrendje + a számok mutatása az ujjakon
- páros, páratlan számok növ., csökk. sorrendje

1. Következzen egy olyan összeadásos feladat, amely több tagból áll, de hogy minél könnyebb legyen a számolás, változtathatsz a számok/összeadások sorrendjén! Ezt azért teheted meg, mert összeadásban a tagok felcserélhetők. Erről már beszéltünk többször is, remélem, eszedbe jutott.

 Feladat: Fgy. (ceruzás matematika könyv) 67.o./3.

Egy kis segítség hozzá:


2. Ha ezzel készen vagy, gyakorold a 9-hez való hozzáadást!
Ne felejtsd el, hogy mindig 10-re kell pótolnod, s oda kell írnod a bolhaszámokat is!

a, Feladat: Fgy. 68.o./1.

Egy kis segítség hozzá:


b, Feladat: Fgy. 68.o./3. a, b, c

Lehetőségek a feladatmegoldáshoz:
- mikor 2 számot adunk össze, kötelező a bolhaszámok használata, de ha megy bekarikázás nélkül a számolás, akkor úgy is lehet --> ezt látjátok az első oszlopban
- mikor 3 tagot adunk össze, az első 2 tag összeadását be kell karikázni, fölé kell írni a részeredményt, kötelezően bontani kell bolhaszámokkal a 3. tagot, s ha valakinek könnyebbség, hogy ezt a részeredményt bekarikázza a bolhaszám első tagjával, fölé írja az eredményt, s úgy adja hozzá a 2. bolhaszámot, akkor tegye úgy, de ha nem szükséges bekarikáznia a bolhaszám első tagjával, mert anélkül is megy, akkor úgy is jó --> ezt látjátok az utolsó oszlopban
Döntse el mindenki, neki melyik módszerrel a könnyebb!

E-mailben elküldeni, csak ezt a feladatmegoldást kell!!! (Mind a három oszlopét!)


Ha valakik szeretnének még gyakorolni, nyugodtan lehet a füzetbe ilyeneket írni, s megoldani őket.


Olvasás_03.26. csütörtök

Jó reggelt kívánok!⏰

Ma gyakorló óránk lesz. Az olvasókönyv 164. és 165. oldalán fogunk dolgozni, olvasni.
Ok.: 164. o.
1. zs - sz  differenciálása
Olvasd el a rózsaszín sort! Karikázd be pirossal a sz betűt, kékkel a zs betűt!
- szótagolvasás
- szóolvasás
2. Felelj! Igaz? Nem igaz?
Olvasd el a mondatokat és gondold végig: igaz vagy hamis?
3. Olvasd el: 
- a kis történetet,
- a kis dalocskát!

Most kész az első oldal.👍 Tarts egy kis szünetet, mozogj egy kicsit!

Most következik a másik oldal.👀
Ok.: 165. o.
1. ty - j differenciálása
Olvasd el a rózsaszín sort! Karikázd be pirossal a ty betűt, kékkel a j betűt!
Olvasd el a magánhangzókat is! Ügyelj a hangképzésre!
- szótagolvasás
- szóolvasás

2. Olvasd el a "Testvérke" című olvasmányt!
Válaszolj aláhúzással a kérdésekre! 
- Kik a szereplők a történetben?(Pirossal húzd alá! 4--> Pötyi, Zsófi, Anyu, Apu)
- Mit nem tud a baba? (kékkel, 2)
- Mit csinál Pötyi, ha Zsófi sír? (zölddel)
Erről a feladatról kérek visszajelzést! Ok.:165. o.

3. Olvasd el:
- a sárga csíkot,
- és a jókívánságot!
Készen vagyunk az olvasókönyvben. Biztosan elfáradtál.😊
4. Végezetül a Mf.: 70. oldalán  találsz egy kis színezőt. A betűk mutatják a színeket!💐

Köszönöm a munkád! Holnap olvasásból nem megyünk tovább, De az eddig tanult oldalakat gyakorolhatod! Az eddig ajánlott játékokat játszhatod!
Vagy akár egy könyvet is elkezdhetsz olvasni!😍



Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...