Sziasztok, Kedvesek!
Remélem, tetszenek a diavetítések, mert még van belőlük:
http://refpedi.hu/hatteranyagok/digitalis%20hittan/5het/1.o.J%C3%A9zus%20megvend%C3%A9gel%205000%20embert.1.%C3%B3ra.2020.04.03.MTE(1).pptx
Ha nem sikerülne megnézni, semmi baj, megtaláljátok a történetet a Munkatankönyv 82. oldalán.
Jó munkát, jó egészséget, imádságos szívvel gondolok Rátok!
2020. április 24., péntek
Katolikus hittan
Katolikus hittan – Jézus és Tamás
Kedves Szülők és Kedves Gyerekek!
IMÁDSÁG: Szeretnék megismertetni Veletek
egy új éneket! (43. ének)
Szent Ágoston mondta, hogy aki énekel, az kétszeresen
imádkozik. Ez az ének is egy lehetőség az imádságra.
Ezen a héten énekeld el többször is
ezt a kis dalt! Ezzel is kifejezheted a feltámadás örömét.
JÉZUS ÉS TAMÁS: 29. LECKE
-
Húsvétvasárnap
este Jézus megjelent az egybegyűlt tanítványoknak. Ezzel is megmutatta, hogy új
– mennyei – életet kapott az Atyától.
-
Az
egyik tanítvány, Tamás azonban nem volt velük. Amikor aztán összetalálkozott a
barátaival, azzal az elképesztő hírrel álltak elő, hogy látták Jézust. Tamás
azonban így válaszolt: „Ha én magam nem látom, és nem érintem az Ő sebeinek
helyét, én ugyan el nem hiszem!”
-
A
tankönyv 62. oldalán láthatjátok Jézus és Tamás találkozásáról egy képet.
„Nyolc
nap múlva ismét együtt voltak a tanítványok, s Tamás is ott volt velük. Ekkor
újra megjelent Jézus, bár az ajtó zárva volt. Belépett, megállt középen, és
köszöntötte őket: „Békesség nektek!” Aztán Tamáshoz fordult: „Nyújtsd ide az
ujjadat és nézd kezemet! Nyújtsd ki a kezedet és tedd oldalamba! S ne légy
hitetlen, hanem hívő!” Tamás fölkiáltott: „Én Uram és Istenem!” Jézus csak
ennyit mondott: „Hittél, mert láttál. Boldogok, akik nem látnak, mégis
hisznek.” (Jn 20,26-29)
-
Ahhoz, hogy higgyünk az Úr Jézusban, a szívünket kell
megnyitnunk, nem a szemünket.
FELADATOK!
-
Rajzold le, milyen lett Tamás apostol arca,
miután Jézussal találkozott (Tk. 63.o.) – mosolygós arc
-
Feltámadása óta már nagyon sokan
megismerték az Úr Jézust. Nézzük meg, hogyan lehet Őt megismerni! Színezd ki a képeket!
– Szentmisén, amikor felolvassák az evangéliumot, és hittan órán is.
HETI FELADAT:
Ezen a héten se felejtkezzél el
arról, hogy Jézust reggelenként köszöntsed! Szólítsd meg Ôt napközben is!
Kérdezd meg szüleidet, ôk hogyan ismerték meg az Úr Jézust!
JÁTÉK:
- JÉZUS ÉS
TAMÁS PUZZLE:
Matematika_ápr.24.,péntek
Jó reggelt kívánok!
Remélem, tetszett a tegnapi bemelegítő feladat, mert ma ugyanazzal kell bemelegítened az agytekervényeidet! Válassz a családból magad mellé valakit, s hajrá! ;-)
Ma nem lesz több dolgod, mint ezeket a feladatokat megoldani:
Fgy. (ceruzás könyv) 78.o./2.; 79.o./3., 4.
A 4. feladatban ne felejtsd el, hogy x-szet szoktunk tenni a számegyenesen a megfelelő számnál, ahol a vízszintes vonal találkozik a függőleges vonallal!
A 4. feladat megoldásáról kérek képet elküldeni e-mailben!
Ha valakik úgy gondolják, kevés ennyi feladat vagy a hétvégén is szeretnének gyakorolni, akkor a 78.o./3. és 79.o./2. feladatát is elkészíthetik!
Jó hétvégét kívánok!
Remélem, tetszett a tegnapi bemelegítő feladat, mert ma ugyanazzal kell bemelegítened az agytekervényeidet! Válassz a családból magad mellé valakit, s hajrá! ;-)
Ma nem lesz több dolgod, mint ezeket a feladatokat megoldani:
Fgy. (ceruzás könyv) 78.o./2.; 79.o./3., 4.
A 4. feladatban ne felejtsd el, hogy x-szet szoktunk tenni a számegyenesen a megfelelő számnál, ahol a vízszintes vonal találkozik a függőleges vonallal!
A 4. feladat megoldásáról kérek képet elküldeni e-mailben!
Ha valakik úgy gondolják, kevés ennyi feladat vagy a hétvégén is szeretnének gyakorolni, akkor a 78.o./3. és 79.o./2. feladatát is elkészíthetik!
Jó hétvégét kívánok!
Írás_04.24. péntek
Szép napot kívánok!💛
Ismét íráshoz készülünk. Nézd meg ezt a kis videót és próbáld ki a gyakorlatokat!
Gyakorlatok
A munkafüzet 39. oldalán kezdjük a munkát!
- Egy rajzoltató mondókát kell lemásolni. Figyelj a nagy betűkre és a vesszőkre! Sok van benne!😋
Mondd el a mondókát! Rajzold is meg a cicát! (Akár többet is!)
- Válaszolj a kérdésekre! A képek segítenek, de nem sorban vannak!😁
Folytassuk a 40. oldalon!
- Az első részben (2.-5. sorig) próbáld úgy írni a szavakat, hogy: egyet elolvasol, letakarod, leírod. Aztán ellenőrizd, sikerült-e hibátlanul? Ha nem, akkor javítsd!
Így egy kicsit nehezebb, de fejlődik az írni tudásod!
- Másold le a mondatokat!
(Nagybetűvel kezdd és írásjel a végén!)
- Mondatkiegészítés. NEM kérem lemásolni a füzetbe!
A 39.-40. oldalról kérek visszajelzést!👀
Készen vagy az írással! Köszönöm a munkád!🌼 Jó pihenést kívánok a hétvégére! 😎
Gabi tanítónéni
Ismét íráshoz készülünk. Nézd meg ezt a kis videót és próbáld ki a gyakorlatokat!
Gyakorlatok
A munkafüzet 39. oldalán kezdjük a munkát!
- Egy rajzoltató mondókát kell lemásolni. Figyelj a nagy betűkre és a vesszőkre! Sok van benne!😋
Mondd el a mondókát! Rajzold is meg a cicát! (Akár többet is!)
- Válaszolj a kérdésekre! A képek segítenek, de nem sorban vannak!😁
Folytassuk a 40. oldalon!
- Az első részben (2.-5. sorig) próbáld úgy írni a szavakat, hogy: egyet elolvasol, letakarod, leírod. Aztán ellenőrizd, sikerült-e hibátlanul? Ha nem, akkor javítsd!
Így egy kicsit nehezebb, de fejlődik az írni tudásod!
- Másold le a mondatokat!
(Nagybetűvel kezdd és írásjel a végén!)
- Mondatkiegészítés. NEM kérem lemásolni a füzetbe!
A 39.-40. oldalról kérek visszajelzést!👀
Készen vagy az írással! Köszönöm a munkád!🌼 Jó pihenést kívánok a hétvégére! 😎
Gabi tanítónéni
Technika_ápr.24.,péntek
Jó reggelt kívánok!
Ha rajzból "A Föld napja" a témánk, akkor technikából is maradunk ennél.
Nézzük meg, hogyan lehet újrahasznosítani például a kupakokat, papírgurigákat, milyen játékokat, díszeket lehet belőlük készíteni!
Kattints az alábbi linkre, s tekintsd meg! Igaz, hogy ovisoknak szól, de kisiskolásoknak is adhat ötleteket.
https://www.youtube.com/watch?v=HuktcE2Jths
Ha valamelyik megtetszett, s van hozzá kedved, készítsd el! Nem kötelező, ez csak egy lehetőség!
További szép napot kívánok!
Ha rajzból "A Föld napja" a témánk, akkor technikából is maradunk ennél.
Nézzük meg, hogyan lehet újrahasznosítani például a kupakokat, papírgurigákat, milyen játékokat, díszeket lehet belőlük készíteni!
Kattints az alábbi linkre, s tekintsd meg! Igaz, hogy ovisoknak szól, de kisiskolásoknak is adhat ötleteket.
https://www.youtube.com/watch?v=HuktcE2Jths
Ha valamelyik megtetszett, s van hozzá kedved, készítsd el! Nem kötelező, ez csak egy lehetőség!
További szép napot kívánok!
2020. április 23., csütörtök
Környezet_ápr.23.,csütörtök
Jó reggelt kívánok!
Egy kis dolgozattal fogjuk kezdeni az órát. Arra kérlek, hogy a kerékpáros füzetedbe írd le a válaszokat! A kérdéseket nem kell, elegendőek csak a válaszok!
Felírod a feladat sorszámát, ahol lesz, ott a feladatrész betűjelét is, s mellé a helyes választ.
Kérdések:
1. Melyek a tavaszi hónapok? Időrendi sorrendben írd le őket!
2. Igaz (i) vagy hamis (h)? Csak a megfelelő betűjellel kell válaszolnod!
A tavasz jellemzője:
a, A nappalok egyre hosszabbak, az éjszakák egyre rövidebbek.
b, A nappalok egyre rövidebbek, az éjszakák egyre hosszabbak.
c, Gyakran esik a hó.
d, Gyakran esik az eső.
e, A fákról elkezdenek hullani a falevelek.
f, A fák rügyeznek, virágoznak.
g, Visszatérnek a költöző madarak.
h, Az emberek kerti munkákat végeznek.
3. Melyik konténerbe (fehér üveg, papír, műanyag flakon, színes üveg, fém doboz) kell dobni az alábbi tárgyakat? Csak a megfelelő konténer nevét kell leírnod!
a, újságok
b, befőttes üvegek
c, PET palackok
d, konzerves dobozok
e, borosüvegek
4. Igaz (i) vagy hamis (h)? Csak a megfelelő betűjellel kell válaszolnod!
a, Az emberek és az állatok az elfogyasztott táplálékból nyerik ki az energiát.
b, Az elektromos berendezések a Napból nyerik ki az energiát.
c, Az autók az üzemanyagból nyerik ki az energiát.
d, Az növények az elektromos áramból nyerik ki az energiát.
A füzetben lévő válaszokat kérném lefényképezni, s e-mailben elküldeni!!!!
______________________________________________________________________________
Rajz órán sok mindent megtudtál a Földről, ezért úgy gondoltam, környezetből helyezzük a hangsúlyt a látványosságokra.
Nézd meg az alábbi videót, hogy milyen hihetelen helyek, képződmények, jelenségek vannak a Földön! Egyszerűen gyönyörűek és elképesztőek! Sajnos van közte olyan is, amelyet ember okozott a gondatlanságával, de tanulni lehet ebből az esetből is.
(Hiába mondják a videó végén, sem like-olni, sem megosztani, sem feliratkozni nem kell!)
https://www.youtube.com/watch?v=vB5F8_oulHI
Remélem, még ha csak a videón keresztül is, de sikerült néhány élményt szerezned!
További szép napot kívánok!
Egy kis dolgozattal fogjuk kezdeni az órát. Arra kérlek, hogy a kerékpáros füzetedbe írd le a válaszokat! A kérdéseket nem kell, elegendőek csak a válaszok!
Felírod a feladat sorszámát, ahol lesz, ott a feladatrész betűjelét is, s mellé a helyes választ.
Kérdések:
1. Melyek a tavaszi hónapok? Időrendi sorrendben írd le őket!
2. Igaz (i) vagy hamis (h)? Csak a megfelelő betűjellel kell válaszolnod!
A tavasz jellemzője:
a, A nappalok egyre hosszabbak, az éjszakák egyre rövidebbek.
b, A nappalok egyre rövidebbek, az éjszakák egyre hosszabbak.
c, Gyakran esik a hó.
d, Gyakran esik az eső.
e, A fákról elkezdenek hullani a falevelek.
f, A fák rügyeznek, virágoznak.
g, Visszatérnek a költöző madarak.
h, Az emberek kerti munkákat végeznek.
3. Melyik konténerbe (fehér üveg, papír, műanyag flakon, színes üveg, fém doboz) kell dobni az alábbi tárgyakat? Csak a megfelelő konténer nevét kell leírnod!
a, újságok
b, befőttes üvegek
c, PET palackok
d, konzerves dobozok
e, borosüvegek
4. Igaz (i) vagy hamis (h)? Csak a megfelelő betűjellel kell válaszolnod!
a, Az emberek és az állatok az elfogyasztott táplálékból nyerik ki az energiát.
b, Az elektromos berendezések a Napból nyerik ki az energiát.
c, Az autók az üzemanyagból nyerik ki az energiát.
d, Az növények az elektromos áramból nyerik ki az energiát.
A füzetben lévő válaszokat kérném lefényképezni, s e-mailben elküldeni!!!!
______________________________________________________________________________
Rajz órán sok mindent megtudtál a Földről, ezért úgy gondoltam, környezetből helyezzük a hangsúlyt a látványosságokra.
Nézd meg az alábbi videót, hogy milyen hihetelen helyek, képződmények, jelenségek vannak a Földön! Egyszerűen gyönyörűek és elképesztőek! Sajnos van közte olyan is, amelyet ember okozott a gondatlanságával, de tanulni lehet ebből az esetből is.
(Hiába mondják a videó végén, sem like-olni, sem megosztani, sem feliratkozni nem kell!)
https://www.youtube.com/watch?v=vB5F8_oulHI
Remélem, még ha csak a videón keresztül is, de sikerült néhány élményt szerezned!
További szép napot kívánok!
Matematika_ápr.23.,csütörtök
Jó reggelt kívánok!
Bemelegítésnek mutatok egy új játékot, melyhez szükséged lesz egy párra. Ő lehet Anya, Apa, Nagyi, Testvér, de sajnos a kutyát és a macskát most mellőznöd kell. ;-)
A játék neve: Hány ujjadat fogom?
Videón kell megtekintened a játékszabályt, de az benne a jó, hogy több kört is le lehet játszani belőle.
Katt a linkre, s megtekintése után már játszhatod is!
https://www.youtube.com/watch?v=PbMk4JNqUhI
Remélem, tetszett.
A továbbiakban maradunk a tízesátlépéses kivonásnál, melynek a módszere ugyanaz, mint tegnap. Tudod, arra kell figyelned, hogy 10-re kell csökkentened a kisebbítendőt, a kivonandó bontásával!
Feladatok:
TK. (vastag könyv) 109.o./1., 2., 3.
Ki(s)számoló 43.o./2. feladatból csak a kivonások
E-mailben elküldeni csak a ki(s)számolós feladatot kérem!!!
További szép napot kívánok!
Bemelegítésnek mutatok egy új játékot, melyhez szükséged lesz egy párra. Ő lehet Anya, Apa, Nagyi, Testvér, de sajnos a kutyát és a macskát most mellőznöd kell. ;-)
A játék neve: Hány ujjadat fogom?
Videón kell megtekintened a játékszabályt, de az benne a jó, hogy több kört is le lehet játszani belőle.
Katt a linkre, s megtekintése után már játszhatod is!
https://www.youtube.com/watch?v=PbMk4JNqUhI
Remélem, tetszett.
A továbbiakban maradunk a tízesátlépéses kivonásnál, melynek a módszere ugyanaz, mint tegnap. Tudod, arra kell figyelned, hogy 10-re kell csökkentened a kisebbítendőt, a kivonandó bontásával!
Feladatok:
TK. (vastag könyv) 109.o./1., 2., 3.
Ki(s)számoló 43.o./2. feladatból csak a kivonások
E-mailben elküldeni csak a ki(s)számolós feladatot kérem!!!
További szép napot kívánok!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2
Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...

-
Jó reggelt! 😊 Kezdjük az írást egy kis ujjtornával! (Kis kezemet tornáztatom...) Ma új betűt tanulunk meg írni: f betű Ez egy nagyon b...
-
Jó reggelt kívánok! Minden év május 23-án van a Teknősök Világnapja. Ennek a napnak az a célja, hogy felhívják a nyilvánosság figyelmét e...
-
Jó reggelt kívánok! Az előző rajz órákon a növényekről, azon belül is a virágokról esett szó. Az elkövetkezendő 2 órán viszont a gyümölcs...