2021. március 18., csütörtök

2021.03.18. Csütörötk Angol Means of Transport-Practice; Közlekedési eszközök- gyakorlás

 Kedves Szülők és Gyerekek!

A mai órai munka:

1. Szavak: Közlekedési eszközök

- A linken található képek segítségével ismételjétek át az előző órán tanult szavakat!

- Gyakoroljátok a szavak kiejtését, elolvasásást!

Transport

2. Tk 15.old./1.

- Írjátok a képek alá a szavak jelentését angolul!

Szóban gyakoroljátok a következő párbeszédet!

- What's this?

- It's a plane. / This is a plane.

Szorgalmi: Mindegyik képről 1-1 párbeszéd írása a füzetbe!

Fényképezzétek le a megoldást!

3. Tk 15.old./ az oldal jobb alsó sarka

 A kis táblára fel van írva: sausages= kolbászok. 

A kolbászok el vannak rejtve a tk 14-15.oldalán található nagy képen. 

- Keressétek meg és karikázzátok be!

- Fényképezzétek le!

3. Mf 13.old/ 1. 

- A számok melyik közlekedési eszközöket jelölik? Karikázzátok be!

- Szorgalmi: A képre írjátok rá a közlekedési eszközök nevét!

- Fényképezzétek le!

5. A képeket küldjétek el az email címemre!

Határidő: 2021. 03. 20. 16:00

Köszönöm szépen!

Jó munkát !

Enikő néni

Nyelvtan_03.18. csütörtök

 Jó reggelt!🍓

A mai nyelvtan órán ismételünk: a mondatról, a mondat fajtákról, a kijelentő mondatról tanultakat.
Utána a kérdő mondattal fogunk megismerkedni. Nézd meg a videót!

Ismétlés és a kérdő mondat

Az anyanyelvi munkafüzetben folytatjuk a munkát.
Amf.: 71.o./ 1. feladat
Olvasd el a verset! Húzd alá a kérdéseket! 

Amf.: 71.o./ 2. feladat
Írj 3 kérdést!

Amf.: 71.o./ 3. feladat
Itt egy kicsit visszafelé kell gondolkodni! 
A válaszból kell kitalálni a kérdést!😁

A ! felkiáltójel utáni mondatokat olvasd el, jegyezd meg!

Gyakorlójátékok:

Kérdő mondat

Vakondos!

Köszönöm a munkád!💗

Gabi tanítónéni😊

Olvasás_03.18. csütörtök

 Jó reggelt!☁️🌞

A mai napon egy szövegértés feladatlapot kell elolvasni és a kérdésekre válaszolni.
Ezt a feladatot egy fénymásolt lapon találod, a mappádban, amit hazaküldtem.
Egy rövid ismeretterjesztő szöveg van a lap egyik oldalán .
A címe: A barnamedve
Olvasd el 3x! Próbáld megjegyezni, megérteni!
Válaszolj a kérdésekre! Van amelyik választ a szövegben találod, van amelyiket ki kell okoskodni!

Ha nem találod a lapot (mindenkivel hazaküldtem), akkor kérj meg egy osztálytársadat, fényképezze le neked! A kérdéseket és a válaszokat is írd le a méhecskés füzetedbe! (Azt is írd le, amit alá húznál a lapon!)

A lapról vagy füzetről kérek fotót az email címemre!
1b.gabi.neni@gmail.com
Határidő: 03. 19. péntek

Köszönöm a munkád! Gabi tanítónéni😊

Matematika_március 18., csütörtök

 Jó reggelt kívánok!


Tanultunk már műveleti sorrendről. Tudjátok, elsőként a zárójelben lévő műveletet kell elvégezni, aztán a szorzást, bennfoglalást, végül pedig az összeadást, kivonást.

Oldjátok meg az alábbi feladatokat!

(Ha van benne olyan, amit még nem tanultunk, kérj segítséget attól, akivel tanulsz!)

1., https://wordwall.net/hu/resource/452663/matek/m%C5%B1veleti-sorrend

2., Mf. 32/2.


Azok, akik a 2. csoportban szoktak lenni, mikor 2 részre osztom az osztályt, oldják még meg az alábbi feladatot is!

Mf. 33/2.


A Mf. 32/2. feladatának megoldásáról kérek képet küldeni e-mailben!


További szép napot kívánok!


2021. március 17., szerda

Nyelvtan_03.17. szerda

 Jó reggelt!🌿

A mai napon az Anyanyelvi munkafüzetből kell másolást végezni.

A horgonyos ⚓ füzetbe kellene másolni a Anyanyelvi munkafüzet 70. oldal lap alján lévő szöveget:

                            Órai munka                03.17.

Kijelentő mondattal mondjuk.......

Fontos, hogy jegyezd is meg ezeket a szabályokat!

A horgonyos ⚓füzetben dolgozunk még egy kicsit. Az Olvasókönyv 139. oldalának szavaiból az utolsó 2 oszlopot kérem lemásolni szótagolva!: (Gyöngybetűkkel!😎)

Ok139. m:

ro-bo-gó            do-bo-gó

szo-mo-rú          nyo-mo-zó

.                            .

.                            .

.                        fa-ku-tya


A füzetről kérek képet! Határidő: 03.18. csütörtök
1b.gabi.neni@gmail.com

Köszönöm a munkád!🌷
Gabi tanítónéni😊

Olvasás_03.17. szerda

 Jó reggelt kívánok!🌾

Ma a szavak olvasásában az ó - ú megkülönböztetését fogjuk gyakorolni!:
Olvasd el 3x az Ok.:139. oldalán lévő szavakat!

A Tavaszi szél című népdalt is olvasd el! 2x

Hallgasd meg kikapcsolódásként, énekelheted is!😉

Tavaszi szél

Még mindig kedvenceimközé tartozik ez a feldolgozás:

Tavasz szél (Havasi Balázs feldolgozásában)

Folytassuk az olvasókönyv 140. oldalán. Érdekes dolgokat tudhatsz meg! Hány féle árvízről írnak?😳
Megtudod! Olvasd el az Ok.: 140. oldalán Az árvíz című olvasmányt 3x!

Olvasógyakorlat következik! (szemüveg jelöli)
A hosszú szavakat nehezebb kiolvasni. Először szótagold, mondd ki! Aztán takard le a szótagolást és olvasd ki a hosszú szavakat szótagolás nélkül! Nagyon fejlesztő hatású!😍

Köszönöm a munkád!🌼
Gabi tanítónéni😊


Matematika_március 17., szerda

 Jó reggelt kívánok!


Ismételjük át, hogyan lehet megállapítani egy számról, hogy páros vagy páratlan!

Páros számok: melyeknek az utolsó számjegye páros, vagyis az egyesek helyén páros szám (0, 2, 4, 6, 8) áll.

Páratlan számok: melyeknek az utolsó számjegye páratlan, vagyis az egyesek helyén páratlan szám (1, 3, 5, 7, 9) áll.

1., Az alábbi feladatban 100 fölötti számok is fognak szerepelni, de a fenti szabály alapján könnyedén megoldod a feladatot! Jó szórakozást hozzá!

https://wordwall.net/hu/resource/2190679/matek/p%c3%a1ros-p%c3%a1ratlan2oszt%c3%a1ly100-k%c3%b6rk%c3%b6nny%c5%b1

2., Tanuld meg, ismételd át a baglyos füzetedből a 7-es szorzó- és bennfoglaló táblát!

3., Oldd meg a könyvben az alábbi feladatokat!

TK. 44/1.

TK. 45/1.


További szép napot kívánok!

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...