Jó reggelt kívánok!
1. Bemelegítő gyakorlat:
- számok növekvő, csökkenő sorrendje a szokásos módon
- páros, páratlan számokhoz egy kis játék:
https://wordwall.net/hu/resource/1071121/matek/p%c3%a1ros-p%c3%a1ratlan-sz%c3%a1mok-20-ig
2. Pótlás 10-re:
https://wordwall.net/hu/resource/738916/matek/p%c3%b3tl%c3%a1s-10
3. Összeadás gyakorlása:
ÉM. (vastag könyv) 103.o./2.
Fgy. (ceruzás könyv) 72.o./1.,2.,4.
/A szöveges feladatban a "nyitott mondat,számolás" részhez az összeadást kell leírni!/
E-mailben elküldeni csak a Fgy. 72.o./2. feladatot kérem!
További szép napot kívánok!
2020. április 2., csütörtök
Írás_04.02. csütörtök
Jó reggelt! 🌻
Ma két új nagybetű írásával ismerkedünk meg: a nagy N és a nagy É betűvel.
Az É betű a rövid párjától (E) "csak" egy ékezetben különbözik.
Tehát az írása egyszerű lesz. Ismerjük.
De a nagy N betű teljesen új formát hoz az írásunkba. Figyeljük meg!
Két vonalközbe írjuk. A házból indul:
Nagy horoggal fel, ferdén le, egyenesen fel és horog.
(Ezt mondd, amikor írod!)
Nagyon fontos, hogy az irányváltások "élesek, hegyesek"!!!
A horgok itt nem a kapcsolódást segítik, a többi betű a N betű "lábához", ferde egyenessel kapcsolódik.
A nagy É 3:20 és N 4:04 írása
Vedd elő a baglyos Nagybetűs írólapokat: 17. oldal, a Ny betűt is megírhatod kékkel! 😃
Folytasd az írás munkafüzetben!
Mf.: 27. oldal
1. sor Írd át kékkel a nagy N és É betűket!
2.- 5. sor Grafittal írd át és írd le a betűket, szavakat!
6. - 10. sor Olvasd el és másold le a szavakat, mondatokat!
Vedd elő a NAPOCSKÁS FÜZETEDET!🌞
Hagyj ki egy sort az előző munka alatt.
Írd fel a DÁTUMOT és a piros M: betűt a margóra!
Az olvasókönyv 169. oldaláról az első 3 mondatot kérem lemásolni.
Minden mondatot új sorba kezdj! (Nagybetű, írásjel!)
(De ne hagyj ki közöttük sort!) Ellenőrizd a munkád! Olvasd át mit írtál!
Kivételesen két képet kérek: 1. Mf.:27.oldaláról 2. Napocskás füzetben lévő másolásokról.
Köszönöm a munkád!😎 Gabi néni
Ma két új nagybetű írásával ismerkedünk meg: a nagy N és a nagy É betűvel.
Az É betű a rövid párjától (E) "csak" egy ékezetben különbözik.
Tehát az írása egyszerű lesz. Ismerjük.
De a nagy N betű teljesen új formát hoz az írásunkba. Figyeljük meg!
Két vonalközbe írjuk. A házból indul:
Nagy horoggal fel, ferdén le, egyenesen fel és horog.
(Ezt mondd, amikor írod!)
Nagyon fontos, hogy az irányváltások "élesek, hegyesek"!!!
A horgok itt nem a kapcsolódást segítik, a többi betű a N betű "lábához", ferde egyenessel kapcsolódik.
A nagy É 3:20 és N 4:04 írása
Vedd elő a baglyos Nagybetűs írólapokat: 17. oldal, a Ny betűt is megírhatod kékkel! 😃
Folytasd az írás munkafüzetben!
Mf.: 27. oldal
1. sor Írd át kékkel a nagy N és É betűket!
2.- 5. sor Grafittal írd át és írd le a betűket, szavakat!
6. - 10. sor Olvasd el és másold le a szavakat, mondatokat!
Vedd elő a NAPOCSKÁS FÜZETEDET!🌞
Hagyj ki egy sort az előző munka alatt.
Írd fel a DÁTUMOT és a piros M: betűt a margóra!
Az olvasókönyv 169. oldaláról az első 3 mondatot kérem lemásolni.
Minden mondatot új sorba kezdj! (Nagybetű, írásjel!)
(De ne hagyj ki közöttük sort!) Ellenőrizd a munkád! Olvasd át mit írtál!
Kivételesen két képet kérek: 1. Mf.:27.oldaláról 2. Napocskás füzetben lévő másolásokról.
Köszönöm a munkád!😎 Gabi néni
Olvasás_04.01. csütörtök
Jó reggelt kívánok!🌷
Bemelegítőfeladat az olvasáshoz:
ty és ny differenciálása
Ma az olvasókönyv 168. - 169. oldalán fogunk dolgozni.
Ok.:168.o.
- Olvasd el a rózsaszínsorban a mássalhangzókat! Karikázd be pirossal a ty betűket!
- Most olvasd el újra és karikázd be kékkel a ny betűket!
- Olvasd el a rózsaszínsorban a magánhangzókat és karikázd be kékkel az ö betűket!
- Szótagolvasás
- Szósor olvasás (Ha van olyan szó, aminek nem tudod a jelentését, kérdezz!)
Gondolkodj! Felelj!
Olvasd el a kérdéseket és húzd alá a válaszokat! Több jó válasz is van!😉
Ok.:169.o.
- Olvasd el a rózsaszínsorban a mássalhangzókat! Karikázd be pirossal a gy betűket!
- Szótagolvasás
- Szósor olvasás (Ha van olyan szó, aminek nem tudod a jelentését, kérdezz!)
Miből készült? Miből van?
Olvasd el a mondatokat az Ok.:169. oldalon és húzd alá bennük a válaszokat!
(Pl.:A gyertya viaszból van. Miből van a gyertya? A gyertya viaszból van.)
Erről az oldalról kérek visszajelzést! Ok.:169.o.
Íme egy Weöres Sándor vers, amelyet elolvashatsz és Sebő Ferenc által megzenésítve meg is hallgathatsz!
Weöres Sándor: Mi volnék?
Folytassuk a munkát a munkafüzetben! Egy kis rajzos feladat:
Mf.:73.o. Olvasd el! Rajzold le a hiányzó képeket!
Egy kis szorgalmi borítékos feladat annak, aki még nem fáradt el!:🦋
Mondatok összeállítása
Bemelegítőfeladat az olvasáshoz:
ty és ny differenciálása
Ma az olvasókönyv 168. - 169. oldalán fogunk dolgozni.
Ok.:168.o.
- Olvasd el a rózsaszínsorban a mássalhangzókat! Karikázd be pirossal a ty betűket!
- Most olvasd el újra és karikázd be kékkel a ny betűket!
- Olvasd el a rózsaszínsorban a magánhangzókat és karikázd be kékkel az ö betűket!
- Szótagolvasás
- Szósor olvasás (Ha van olyan szó, aminek nem tudod a jelentését, kérdezz!)
Gondolkodj! Felelj!
Olvasd el a kérdéseket és húzd alá a válaszokat! Több jó válasz is van!😉
Ok.:169.o.
- Olvasd el a rózsaszínsorban a mássalhangzókat! Karikázd be pirossal a gy betűket!
- Szótagolvasás
- Szósor olvasás (Ha van olyan szó, aminek nem tudod a jelentését, kérdezz!)
Miből készült? Miből van?
Olvasd el a mondatokat az Ok.:169. oldalon és húzd alá bennük a válaszokat!
(Pl.:A gyertya viaszból van. Miből van a gyertya? A gyertya viaszból van.)
Erről az oldalról kérek visszajelzést! Ok.:169.o.
Íme egy Weöres Sándor vers, amelyet elolvashatsz és Sebő Ferenc által megzenésítve meg is hallgathatsz!
Weöres Sándor: Mi volnék?
Folytassuk a munkát a munkafüzetben! Egy kis rajzos feladat:
Mf.:73.o. Olvasd el! Rajzold le a hiányzó képeket!
Egy kis szorgalmi borítékos feladat annak, aki még nem fáradt el!:🦋
Mondatok összeállítása
2020. április 1., szerda
Rajz_ápr.1.,szerda
Gyerekek!
A mai rajz órákon a média egyes részeivel fogunk egy kicsit foglalkozni.
Azokkal a kommunikációs eszközökkel, amelyek az információ rögzítésére, közvetítésére használunk. Ilyen például a tévé, a rádió, az újság, a számítógép.
1. Beszéljétek meg, ti mely kommunikációs eszközöket szoktátok a leggyakrabban használni, s ezeknek milyen előnyei, hátrányai lehetnek!
2. Nézzétek meg az alábbi mesét! Nagyon figyeljétek meg a szereplők arckifejezéseit, mimikáit!
https://mese.tv/lengemesek/felderites-mese-tv.html
- Beszéljétek meg, hogy kik voltak a szereplők!
- Csoportosítsátok őket aszerint, hogy kik voltak a pozitív, s kik a negatív szereplők!
- Milyen tanulságai voltak a mesének?
- Milyen érzelemkifejezéseket láttál a szereplők arcán?
- Játsszatok el egy-egy részt a meséből, próbáljátok a különböző érzelmeket kifejezni az arcotokkal!
3. Állj a tükör elé, gyakorold az alábbi érzelmeknek az arckifejezését!
öröm, szomorúság, düh, félelem, csodálkozás
Találj ki te is érzelmeket, azoknak a kifejezését is gyakorold a tükör előtt!
4. Tervezz, rajzolj érzelmeket kifejező hangulatjeleket!
A szülők segítségével nyugodtan nézz meg egy párat például a messengerben található hangulatjelekből, majd rajzolj magadtól olyanokat, hasonlókat!
6 érzelmet kifejező hangulatjelet kérek, s mindegyik alá írjátok oda, milyen hangulatot fejez ki!
Határidő: 2020. április 6.
Az elkészült munkákat kérem e-mailben elküldeni!!!
A mai rajz órákon a média egyes részeivel fogunk egy kicsit foglalkozni.
Azokkal a kommunikációs eszközökkel, amelyek az információ rögzítésére, közvetítésére használunk. Ilyen például a tévé, a rádió, az újság, a számítógép.
1. Beszéljétek meg, ti mely kommunikációs eszközöket szoktátok a leggyakrabban használni, s ezeknek milyen előnyei, hátrányai lehetnek!
2. Nézzétek meg az alábbi mesét! Nagyon figyeljétek meg a szereplők arckifejezéseit, mimikáit!
https://mese.tv/lengemesek/felderites-mese-tv.html
- Beszéljétek meg, hogy kik voltak a szereplők!
- Csoportosítsátok őket aszerint, hogy kik voltak a pozitív, s kik a negatív szereplők!
- Milyen tanulságai voltak a mesének?
- Milyen érzelemkifejezéseket láttál a szereplők arcán?
- Játsszatok el egy-egy részt a meséből, próbáljátok a különböző érzelmeket kifejezni az arcotokkal!
3. Állj a tükör elé, gyakorold az alábbi érzelmeknek az arckifejezését!
öröm, szomorúság, düh, félelem, csodálkozás
Találj ki te is érzelmeket, azoknak a kifejezését is gyakorold a tükör előtt!
4. Tervezz, rajzolj érzelmeket kifejező hangulatjeleket!
A szülők segítségével nyugodtan nézz meg egy párat például a messengerben található hangulatjelekből, majd rajzolj magadtól olyanokat, hasonlókat!
6 érzelmet kifejező hangulatjelet kérek, s mindegyik alá írjátok oda, milyen hangulatot fejez ki!
Határidő: 2020. április 6.
Az elkészült munkákat kérem e-mailben elküldeni!!!
Matematika_ápr.1.,szerda
Jó reggelt kívánok!
1. feladat: Számok 20-ig
- A tanult dallal ismételjétek át a számokat 1-10-ig! Itt a link:
https://www.youtube.com/watch?v=kXQ8WR5zRnE
- Ha ez kész, most növekvő, csökkenő sorrendben soroljátok fel a számokat 0 és 20 között!
2. feladat: Összeadás tízesátlépéssel: 6-hoz adunk
A feladatokat a szokásos lépésekkel kérem megoldani!
Fgy. (ceruzás könyv) 71.o./1., 4.
TK. (vastag könyv) 102.o./1.,2.,3. --> A 3. feladathoz kérem a bontásokat, bolhaszámokat!
E-mailben elküldeni a Fgy. 71.o./4. és TK. 102.o./3. feladatait kérem!!!
1. feladat: Számok 20-ig
- A tanult dallal ismételjétek át a számokat 1-10-ig! Itt a link:
https://www.youtube.com/watch?v=kXQ8WR5zRnE
- Ha ez kész, most növekvő, csökkenő sorrendben soroljátok fel a számokat 0 és 20 között!
2. feladat: Összeadás tízesátlépéssel: 6-hoz adunk
A feladatokat a szokásos lépésekkel kérem megoldani!
Fgy. (ceruzás könyv) 71.o./1., 4.
TK. (vastag könyv) 102.o./1.,2.,3. --> A 3. feladathoz kérem a bontásokat, bolhaszámokat!
E-mailben elküldeni a Fgy. 71.o./4. és TK. 102.o./3. feladatait kérem!!!
Írás_04.01. szerda
Jó reggelt kívánok!💥
Ma a ty betűt fogjuk megtanulni írni. (t+y-ból áll, tehát már ismert betűket írunk)
Elhelyezkedése a vonalrendszerben:
A "padlásról" indul, de a "pincébe" is lemegy, a házban fejezzük be.
Tehát mind a három vonalközben írjuk.
- Melegítsük be az ujjainkat! - Kis kezemet...
- A sünis Kisbetűs írólapokban: 46.oldalon kapcsoljuk össze a t és y betűket. Vázoljuk a ty betűt kék színessel!
Folytassuk a munkafüzetben a munkát!
Mf.:✐: 25. - 26.o.
- Az 1. sort kékkel írd!
- A 2.-5. sorig írd át és írd le a szavakat, betűket!
- A 6. sortól olvasd el és írd le a szavakat és mondatot egyszer!
A 26.oldalon:
- az első három sor szorgalmi feladat, ha gyakorolni szeretnél.🦋
- A 4. sorban másolj nyomtatottról írottra! (Figyelj a hosszú magánhangzókra!)
- A kérdésekre írj egy szavas válaszokat a képek alapján!
Nagybetűvel kezdd és tedd ki az írásjelet (.)!
Köszönöm a munkád!🐔 Gabi néni
Ma a ty betűt fogjuk megtanulni írni. (t+y-ból áll, tehát már ismert betűket írunk)
Elhelyezkedése a vonalrendszerben:
A "padlásról" indul, de a "pincébe" is lemegy, a házban fejezzük be.
Tehát mind a három vonalközben írjuk.
- Melegítsük be az ujjainkat! - Kis kezemet...
- A sünis Kisbetűs írólapokban: 46.oldalon kapcsoljuk össze a t és y betűket. Vázoljuk a ty betűt kék színessel!
Folytassuk a munkafüzetben a munkát!
Mf.:✐: 25. - 26.o.
- Az 1. sort kékkel írd!
- A 2.-5. sorig írd át és írd le a szavakat, betűket!
- A 6. sortól olvasd el és írd le a szavakat és mondatot egyszer!
A 26.oldalon:
- az első három sor szorgalmi feladat, ha gyakorolni szeretnél.🦋
- A 4. sorban másolj nyomtatottról írottra! (Figyelj a hosszú magánhangzókra!)
- A kérdésekre írj egy szavas válaszokat a képek alapján!
Nagybetűvel kezdd és tedd ki az írásjelet (.)!
Köszönöm a munkád!🐔 Gabi néni
Angol Emelt 04.01
Kedves Szülők és Gyerekek!
A mai téma: Party time = A party ideje
Peppa's Birthday Party- Peppa szülinapi partija
1. Nézzétek meg a mesét és válaszoljatok a kérdésekre! A füzetbe dolgozzatok!
https://www.youtube.com/watch?v=Qij5UyUYoWk
1) Hány órakor kel fel a család?
2) Mit kapott Peppa? Rajzold le a füzetbe!
3)Melyik labdát választotta Suzy? Rajzold le!
4)Hány éves Peppa? Rajzolj le annyi gyertyát a füzetedbe!
2. Fényképezzétek le a füzetet és küldjétek el nekem 2020. 04. 02. 19:00-ig.
Köszönöm szépen!
Enikő néni
A mai téma: Party time = A party ideje
Peppa's Birthday Party- Peppa szülinapi partija
1. Nézzétek meg a mesét és válaszoljatok a kérdésekre! A füzetbe dolgozzatok!
https://www.youtube.com/watch?v=Qij5UyUYoWk
1) Hány órakor kel fel a család?
2) Mit kapott Peppa? Rajzold le a füzetbe!
3)Melyik labdát választotta Suzy? Rajzold le!
4)Hány éves Peppa? Rajzolj le annyi gyertyát a füzetedbe!
2. Fényképezzétek le a füzetet és küldjétek el nekem 2020. 04. 02. 19:00-ig.
Köszönöm szépen!
Enikő néni
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)
Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2
Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...

-
Jó reggelt! 😊 Kezdjük az írást egy kis ujjtornával! (Kis kezemet tornáztatom...) Ma új betűt tanulunk meg írni: f betű Ez egy nagyon b...
-
Jó reggelt kívánok! Minden év május 23-án van a Teknősök Világnapja. Ennek a napnak az a célja, hogy felhívják a nyilvánosság figyelmét e...
-
Jó reggelt kívánok! Az előző rajz órákon a növényekről, azon belül is a virágokról esett szó. Az elkövetkezendő 2 órán viszont a gyümölcs...