2021. március 25., csütörtök

Olvasás_03.25. csütörtök

 Jó reggelt!🍉
A mai napon egyben írom az olvasást és a nyelvtant, mert a mai tananyag hosszú, 2 tanórás lesz.😏

Ma is az Ok.: 155.-157. oldaláig kell olvasni. (1x)

Most, hogy már jól ismered a történetet, próbáljuk meg részekre bontani!
Részekre bontás után vázlatot fogunk belőle írni.
De mi is az a vázlat?
-Amikor nem egy szöveget írsz le szó szerint, hanem csak szavakat, rövidebb mondatokat,
- számozással is jelölheted a részeket, ezt hívjuk vázlatpontoknak.

Egy szövegnek, történtnek 3 fő része van:
- Bevezetés - kezdőmondatok (Mikor, hol történik? Miről fog szólni? Kik a szereplők?)
- Tárgyalás - Itt mesélik el a történetet, ez a leghosszabb rész (általában), itt használjuk majd a vázlatpontokat.
- Befejezés - A vége, a tanulságot összefoglaló mondatok.

Ezeket a részeket a szövegben bekezdésekkel jelölik.
Mi is az a bekezdés?
A szöveg tagoltsága. Írásban általában beljebb kezdett első sorral jelölik.

Ezekről már beszélgettünk olvasás órán, most kérem, hogy ezeket a szakszavakat és jelentésüket tanuljátok meg! (A rózsaszín hátterű részt nem szó szerint kell bemagolni, de tudja felismerni egy szövegben, történetben.)

Ma ezt fogjuk gyakorolni "Az én dinnyeföldem" című olvasmánnyal.

Kezdjük az olvasást!
Olvasd a könyvet, közben keresd a részeket! Figyeld  a blogban is és jelöld, írd bele a könyvbe!
(Azt kell beleírni a könyvbe, ami piros!)

Az én dinnyeföldem - cím

Bevezetés (rövidítése:Bev.): Világéletemben... 

Tárgyalás (rövidítése:T): /itt jönnek a vázlatpontok is/
1. Magam is...
2. - Ohó, fiamuram...
3. Fiamuram elszontyolodott...
4. Ástam hat gödröcskét...
5. Szaladtam is...
6. "No majd kivárom ...
7. A hatodik dinnyemagnak...

Befejezés (rövidítése:Bef.):Azóta nem is...

Ha jól dolgoztál, ilyen lett a könyved:




Most pedig következzen a vázlatírás! (Már tudjuk mi az, de ha nem, görgess vissza és olvasd el újra!)
Vedd elő a horgonyos ⚓ füzetedet! Másold le! Új oldalra kezdd!

                 Órai munka              03.25.
--------------1 sor kimarad -----------
              Az én dinnyeföldem - Vázlat
--------------1 sor kimarad (De csak itt, utána már neeeem!)------------

-->Bevezetés:
Minden gyerek szereti a dinnyét!
-->Tárgyalás:
1. Meglékeli a dinnyéket.
2. Az apja fülön csípi.
3. Kertet kap.
4. Elveti a magokat.
5.Vár, de csalódik.
6. Kiszedegeti a magokat
7. Kikel, de kiszakajtja.
-->Befejezés:
Azóta nem termel dinnyét.

Ha jól dolgoztál, ilyen a füzeted!:



Erről a vázlatról kérek fotót! Határidő: 03.26. péntek

Köszönöm a munkád!🍉
Gabi tanítónéni😊








2021.03.25. csütörtök Angol Unit 2 Lesson 4: Story

  Kedves Szülők és Gyerekek!

A mai óra munka:Unit 2 Lesson 4: Story

1. Videó : Story 2

- Nézzétek meg a videót ( Story 2) a következő linken!

Unit 2 Lesson 4 : Story 2

- A füzetbe rajzoljátok le a videóban szereplő közlekedési eszközöket és írjatok róluk egy-egy mondadatot! ( segítségül leírom a mondatokat is)

Cím : Unit 2 Lesson 4 : Story 2

 What's that?= Mi az?

1. It's a green lorry.

2. It's a green bus.

3. It's a yellow car.

4. It's a yellow taxi.

5. It's a big motorbike.

 - Fényképezzétek le a füzetet!

2. Tk 17.old/1. Nézzétek meg újra a videót és olvassátok el a történetet a következő módon:

- Nézzétek meg a videót és csak a szemetekkel olvassátok a szöveget!

- Mondatonként állítsátok meg a videót és ismételjétek a mondatokat a videó után! Ha kell " tekerjétek vissza" a videót és ismételjétek újra és újra a mondatokat, amíg nem megy jól!  Így gyakoroljátok be a mondatok helyes kiejtését!

- Olvassátok el hangosan a történetet!

- Szorgalmi: aki szeretné videóban vagy hangfile-ban el is küldheti nekem a történet olvasását.

3. Mf 14.old./ 1.2.

- Egészítsétek ki a mondatokat és színezzétek ki a képeket a megadott utasítások alapján!

- Fényképezzétek le a munkafüzetet!

4. A képeket. és ha van szorgalmi videó vagy hangfile, küldjétek el az email címemre! 

Határidő: 2021.03.27. szombat 18:00.

Köszönöm szépen előre is! 

Jó munkát!

Enikő néni



Matematika_márc. 25., csütörtök

 Jó reggelt kívánok!

Ismételd át a 8-as szorzótáblát! Ha úgy érzed, hogy még szükséges, akkor nyisd ki hozzá a füzetet!

A mai feladatod az lesz, hogy a 8-as bennfoglaló táblát kell leírnod (az előzőek mintájára) és megtanulnod! Nyisd ki a baglyos füzetet, s a 8-as szorzótábla melletti oldalra írd le! Tanuld meg!

Oldd meg az alábbi feladatokat!

Mf. 40/2.

TK. 60/2.


E-mailben elküldeni a baglyos füzetbe elkészített 8-as bennfoglaló tábla képét kérem!


További szép napot kívánok!

2021. március 24., szerda

Környezetismeret_03.24. szerda

 Jó reggelt!🍝

Ma online óránk lesz 10 órakkor, az ehető vadnövényekről fogunk beszélgetni.

De elmondom mivel haladunk majd tovább😉:
(Ezt jövőhét keddig kell megcsinálni, 03.30.-ig)

A témánk: Étkezés

Olvasd el a tankönyvet a 46.-47. oldalon.
1. feladat: Karikázd be a főétkezéseket!
! Olvasd el! Miért fontos a reggeli?

2. feladat: Karikázd be, ahol vitaminban gazdag étkezést választottak a gyerekek!
!Olvasd el! Mit tanultál a sóról?

3. feladat: Melyik jó tanácsot tudod betartani?

4. feladat: Az ünnepi étkezések különlegesek. Te melyiket szereted a legjobban?

!A folyadékfogyasztás, az ivás nagyon fontos! 1,5-2 liter folyadékra van szükséged!
Milyen folyadékok az egészségesek? (víz, tej, gyümölcslé)

Folytassuk a munkafüzetben!
Készítsd el a 48. oldalon/ 1., 2., 3. feladatot
és a 49. oldalon/5. feladatot!
A 4. feladatot próbáld ki, ha szeretnéd (szalvéta hajtogatás asztaldísznek)
és 6. feladat szorgalmi ⭐feladat, amelyhez felnőtt segítségére lesz szükséged!😎

A végére egy kis humor a vitaminról!😂 Meg ne tanuld!😂

Alma Együttes: Vitamin dal

Köszönöm a munkád!🥗
Gabi tanítónéni😊

Nyelvtan_03.24. szerda

 Jó reggelt!🌄

Ma is az -e kérdőszócskával fogunk foglalkozni.

Vedd elő az Anyanyelvi munkafüzetedet!
Olvasd el újra az Amf.: 72 oldalán található Csali-mesét!
Már aláhúztad benne a kérdéseket.👍
Most az lesz a feladatod, hogy a horgonyos ⚓füzetedbe írj a kérdésekkel újabb kérdő mondatot!
Amf.: 72. oldal/2 feladat
Segítségként nézd meg a példamondatokat!😉
12 mondatot kell kitalálnod, írnod a megadott kérdésekkel! 
(Hiszed-e, hogy..., Veszed-e...., Tudod-e, hogy..., Várod-e, hogy... stb.)

A horgonyos⚓füzetedről kérek fotót! Küldheted együtt az olvasással! Határidő:03.26.
1b.gabi.neni@gmail.com

Köszönöm a munkád!🐈
Gabi tanítónéni😊

Olvasás_03.24. szerda

 Jó reggelt!🍉

A mai napon még mindig a Ok.:155. - 156. - 157. oldalon fogunk dolgozni.

- Bemelegítés: Olvasd el a szószedetet 3x!
Az ismeretlen szavak jelentését kérdezd meg! 

- Ezeket a szavakat kell majd felhasználni a következő feladatban!
Omf.: 60.oldal/3 feladat - Írd a szavakat a megfelelő helyre!

- Egy kis figyelemfejlesztés:😁
Omf.: 60.oldal/4 feladat - Válogasd a betűket! Szépen színezz!

- Olvasd el "Az én dinnyeföldem" című történetet újra! (1x)
Válaszolj a kérdésekre a horgonyos ⚓füzetedben!:
1. Kik a szereplők?
2. Hol játszódik a történet?
3. Mit szeretett a kisfiú?
4. Hány lépés volt a kerje?
5. Hányadik napon kaparta ki az első dinnyemagot?
6. Mije volt már a hatodik magocskának?
7. Mit csinált a fiú a hatodikkal?

            Órai munka                    03.24.
-------------- 1 sor kimarad ------------------------
1. Szereplők:
2. Helyszín:
3. .....
:
:
A ⚓füzetedről, a válaszaidról kérek képet! Küldheted együtt a nyelvtannal! Határidő:03.26.
1b.gabi.neni@gmail.com

Köszönöm a munkád!🍉
Gabi tanítónéni😊


Matematika_márc. 24., szerda

 Jó reggelt kívánok!


Az elkövetkezendő néhány órán a szorzó- és bennfoglaló táblákkal fogunk foglalkozni, de ez nem azt jelenti, hogy az összeadást és kivonást el lehet felejteni! Nyugodtan lehet az utóbbiakat is gyakorolni otthon!

Ma a 8-as szorzótábla kerül előtérbe.

Nyisd ki a baglyos füzeted, vedd ki a borítékból a 8-as számot, s a füzet következő üres oldalának a tetejére ragaszd be, majd írd le és színezd ki a 8-as szorzótáblát az előzőek mintájára. Nem szeretném túlmagyarázni ezt a feladatot, hisz már magadtól is tudod, hogyan szoktuk!

Ha kész, tanuld meg!

Oldd meg a Mf. 41/1. feladatát!


E-mailben elküldeni a baglyos füzetbe elkészített 8-as szorzótábla képét kérem!


További szép napot kívánok!

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...