2021. március 26., péntek

Katolikus hittan

 Minden utasítást megtaláltok a következő linket megnyitva:

E:\Jézus tudja, hogy mi a szenvedés 2021.docx

03.26. Református hittan

Kedves Hittanosok!

Folytatjuk a húsvéti történetet. Nézzétek meg a diavetítést:

http://rpi.reformatus.hu/az-emmausi-tan%C3%ADtv%C3%A1nyok

Ugyanezt a leckét megtaláljátok a Munkatankönyv 130. oldalán. Oldjatok meg annyi feladatot, amennyit tudtok. Jó munkát!

Áldott Húsvétot és jó pihenést a tavaszi szünetben!

Szeretettel: Ági néni

 

Technika_03.26. péntek

 Jó reggelt!⏰

Van kedved ma vagy a hétvégén alkotni valami érdekeset, szépet? Itt egy ötlet!
Nem kötelező! De ha elküldöd a munkád, ötös jár érte!😍

Nézzd meg ezt a videót! Ha van kedved, mozogj, táncolj velük!💃🏃

Tik - tak

Ma egy olyan órát készíthetsz el, amely a Te születésnapodat, illetve születési órádat és percedet mutatja!

A Születésnapi óra tervezéséhez válassz tetszőleges technikát: filctoll, színesceruza, zsírkréta vagy akár vegyesen is!

Milyen lehet egy születésnapi óra? Milyen színe legyen? Milyen formák díszítsék?
Te választhatod meg!
De figyelj a forma pontos körberajzolására!
Valamint figyelj a megrajzolt minták, alakzatok, alakok minőségi kitöltésére!

Lépések:

1. Kérdezd meg anyát vagy apát, hogy pontosan hány órakor születtél a születésnapodon. (Ha nem tudják, akkor válasz te egy időpontot.) 

2. Vegyél elő egy rajzlapot, s annak a hátuljára írd rá a pontos órát és percet, amikor születtél.

3. Fordítsd meg a lapot.

4. Keress a tányérok közül egy akkorát, mely pontosan ráfér a lapra, s teljesen kitölti azt.

5. Rajzold körbe. Tedd vissza a tányért a helyére, mert nem lesz rá már szükség.

6. Rajzolj két ujjnyival beljebb egy kisebb kört. 

7. Jelöld be az óra közepét!

8. Írd fel az óra számait.

9. Varázsold el ezt az órát mesebeli csoda lényekkel vagy mesebeli, csoda mintákkal! Használj bátran színeket és vegyes eszközöket!

10. Írólapból, vagy színes papírból, vagy egy darab lapból nyírd körbe (az általad megrajzolt) óra kis és nagy mutatóját és ragaszd fel a pontos időhöz. 

Lépések képekben is:

1-2. lépés


3-4. lépés


5.lépés 


6. lépés


7. lépés


8.lépés


Néhány kép inspirációként:






Jó munkát!
Jó szórakozást!
Szép hétvégét!
Gabi tanítónéni😊

Olvasás_03.26. péntek

 Jó reggelt!🐕

A mai napon a barnamedvés szövegértő lap másik oldalán lévő feladatot kérem megoldani!
Ha nincs meg a lap, kérd meg egy osztálytársadat, hogy fényképezze le és küldje el Neked!😉

Olvasd el a lapon (43. oldalt) a "Kinek köszönt a szegényember?" című népmesét. (2x)
Próbáld megérteni, megjegyezni a mesét!

Válaszolj a kérdésekre! Önállóan dolgozz! 
( Ha nincs lapod, a méhecskés 🐝füzetedben dolgozz!)

Ha készen vagy, ellenőrizd! A helyesírásra is figyelj! (Mondatkezdés, írásjel, nagybetűs nevek stb.)

1. A Szél, a Hideg, meg a Meleg.

2. A Szélnek köszönt.

3. A kánikulával.

4. Hideggel, megfagyással.

5. Nyáron, mert akkor van kánikula.

Köszönöm a munkád!🍃
Gabi tanítónéni😊

Matematika_márc. 26., péntek

 Jó reggelt kívánok!


Megtanultad a 8-as szorzó- és bennfoglaló táblát, így áttérünk a 9-esre.

Nyisd ki a baglyos füzeted, vedd ki a borítékból a 9-es számot, s a füzet következő üres oldalának a tetejére ragaszd be, majd írd le és színezd ki a 9-es szorzótáblát az előzőek mintájára!

Ha kész, tanuld meg!

Oldd meg a Mf. 49/1. és a TK. 73/2. feladatait!


E-mailben elküldeni a baglyos füzetbe elkészített 9-es szorzótábla képét kérem!


További szép napot kívánok!

2021. március 25., csütörtök

Olvasás_03.25. csütörtök

 Jó reggelt!🍉
A mai napon egyben írom az olvasást és a nyelvtant, mert a mai tananyag hosszú, 2 tanórás lesz.😏

Ma is az Ok.: 155.-157. oldaláig kell olvasni. (1x)

Most, hogy már jól ismered a történetet, próbáljuk meg részekre bontani!
Részekre bontás után vázlatot fogunk belőle írni.
De mi is az a vázlat?
-Amikor nem egy szöveget írsz le szó szerint, hanem csak szavakat, rövidebb mondatokat,
- számozással is jelölheted a részeket, ezt hívjuk vázlatpontoknak.

Egy szövegnek, történtnek 3 fő része van:
- Bevezetés - kezdőmondatok (Mikor, hol történik? Miről fog szólni? Kik a szereplők?)
- Tárgyalás - Itt mesélik el a történetet, ez a leghosszabb rész (általában), itt használjuk majd a vázlatpontokat.
- Befejezés - A vége, a tanulságot összefoglaló mondatok.

Ezeket a részeket a szövegben bekezdésekkel jelölik.
Mi is az a bekezdés?
A szöveg tagoltsága. Írásban általában beljebb kezdett első sorral jelölik.

Ezekről már beszélgettünk olvasás órán, most kérem, hogy ezeket a szakszavakat és jelentésüket tanuljátok meg! (A rózsaszín hátterű részt nem szó szerint kell bemagolni, de tudja felismerni egy szövegben, történetben.)

Ma ezt fogjuk gyakorolni "Az én dinnyeföldem" című olvasmánnyal.

Kezdjük az olvasást!
Olvasd a könyvet, közben keresd a részeket! Figyeld  a blogban is és jelöld, írd bele a könyvbe!
(Azt kell beleírni a könyvbe, ami piros!)

Az én dinnyeföldem - cím

Bevezetés (rövidítése:Bev.): Világéletemben... 

Tárgyalás (rövidítése:T): /itt jönnek a vázlatpontok is/
1. Magam is...
2. - Ohó, fiamuram...
3. Fiamuram elszontyolodott...
4. Ástam hat gödröcskét...
5. Szaladtam is...
6. "No majd kivárom ...
7. A hatodik dinnyemagnak...

Befejezés (rövidítése:Bef.):Azóta nem is...

Ha jól dolgoztál, ilyen lett a könyved:




Most pedig következzen a vázlatírás! (Már tudjuk mi az, de ha nem, görgess vissza és olvasd el újra!)
Vedd elő a horgonyos ⚓ füzetedet! Másold le! Új oldalra kezdd!

                 Órai munka              03.25.
--------------1 sor kimarad -----------
              Az én dinnyeföldem - Vázlat
--------------1 sor kimarad (De csak itt, utána már neeeem!)------------

-->Bevezetés:
Minden gyerek szereti a dinnyét!
-->Tárgyalás:
1. Meglékeli a dinnyéket.
2. Az apja fülön csípi.
3. Kertet kap.
4. Elveti a magokat.
5.Vár, de csalódik.
6. Kiszedegeti a magokat
7. Kikel, de kiszakajtja.
-->Befejezés:
Azóta nem termel dinnyét.

Ha jól dolgoztál, ilyen a füzeted!:



Erről a vázlatról kérek fotót! Határidő: 03.26. péntek

Köszönöm a munkád!🍉
Gabi tanítónéni😊








2021.03.25. csütörtök Angol Unit 2 Lesson 4: Story

  Kedves Szülők és Gyerekek!

A mai óra munka:Unit 2 Lesson 4: Story

1. Videó : Story 2

- Nézzétek meg a videót ( Story 2) a következő linken!

Unit 2 Lesson 4 : Story 2

- A füzetbe rajzoljátok le a videóban szereplő közlekedési eszközöket és írjatok róluk egy-egy mondadatot! ( segítségül leírom a mondatokat is)

Cím : Unit 2 Lesson 4 : Story 2

 What's that?= Mi az?

1. It's a green lorry.

2. It's a green bus.

3. It's a yellow car.

4. It's a yellow taxi.

5. It's a big motorbike.

 - Fényképezzétek le a füzetet!

2. Tk 17.old/1. Nézzétek meg újra a videót és olvassátok el a történetet a következő módon:

- Nézzétek meg a videót és csak a szemetekkel olvassátok a szöveget!

- Mondatonként állítsátok meg a videót és ismételjétek a mondatokat a videó után! Ha kell " tekerjétek vissza" a videót és ismételjétek újra és újra a mondatokat, amíg nem megy jól!  Így gyakoroljátok be a mondatok helyes kiejtését!

- Olvassátok el hangosan a történetet!

- Szorgalmi: aki szeretné videóban vagy hangfile-ban el is küldheti nekem a történet olvasását.

3. Mf 14.old./ 1.2.

- Egészítsétek ki a mondatokat és színezzétek ki a képeket a megadott utasítások alapján!

- Fényképezzétek le a munkafüzetet!

4. A képeket. és ha van szorgalmi videó vagy hangfile, küldjétek el az email címemre! 

Határidő: 2021.03.27. szombat 18:00.

Köszönöm szépen előre is! 

Jó munkát!

Enikő néni



Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...