Minden utasítást megtaláltok a következő linket megnyitva:
2021. március 26., péntek
03.26. Református hittan
Kedves Hittanosok!
Folytatjuk a húsvéti történetet. Nézzétek meg a diavetítést:
http://rpi.reformatus.hu/az-emmausi-tan%C3%ADtv%C3%A1nyok
Ugyanezt a leckét megtaláljátok a Munkatankönyv 130. oldalán. Oldjatok meg annyi feladatot, amennyit tudtok. Jó munkát!
Áldott Húsvétot és jó pihenést a tavaszi szünetben!
Szeretettel: Ági néni
Technika_03.26. péntek
Jó reggelt!⏰
Van kedved ma vagy a hétvégén alkotni valami érdekeset, szépet? Itt egy ötlet!
Nem kötelező! De ha elküldöd a munkád, ötös jár érte!😍
Nézzd meg ezt a videót! Ha van kedved, mozogj, táncolj velük!💃🏃
Ma egy olyan órát készíthetsz el, amely a Te születésnapodat, illetve születési órádat és percedet mutatja!
A Születésnapi óra tervezéséhez válassz tetszőleges technikát: filctoll, színesceruza, zsírkréta vagy akár vegyesen is!
Milyen lehet egy születésnapi óra? Milyen színe legyen? Milyen formák díszítsék?
Te választhatod meg!
De figyelj a forma pontos körberajzolására!
Valamint figyelj a megrajzolt minták, alakzatok, alakok minőségi kitöltésére!
Lépések:
1. Kérdezd meg anyát vagy apát, hogy pontosan hány órakor születtél a születésnapodon. (Ha nem tudják, akkor válasz te egy időpontot.)
2. Vegyél elő egy rajzlapot, s annak a hátuljára írd rá a pontos órát és percet, amikor születtél.
3. Fordítsd meg a lapot.
4. Keress a tányérok közül egy akkorát, mely pontosan ráfér a lapra, s teljesen kitölti azt.
5. Rajzold körbe. Tedd vissza a tányért a helyére, mert nem lesz rá már szükség.
6. Rajzolj két ujjnyival beljebb egy kisebb kört.
7. Jelöld be az óra közepét!
8. Írd fel az óra számait.
9. Varázsold el ezt az órát mesebeli csoda lényekkel vagy mesebeli, csoda mintákkal! Használj bátran színeket és vegyes eszközöket!
10. Írólapból, vagy színes papírból, vagy egy darab lapból nyírd körbe (az általad megrajzolt) óra kis és nagy mutatóját és ragaszd fel a pontos időhöz.
Lépések képekben is:
Jó szórakozást!
Szép hétvégét!
Gabi tanítónéni😊
Olvasás_03.26. péntek
Jó reggelt!🐕
A mai napon a barnamedvés szövegértő lap másik oldalán lévő feladatot kérem megoldani!
Ha nincs meg a lap, kérd meg egy osztálytársadat, hogy fényképezze le és küldje el Neked!😉
Olvasd el a lapon (43. oldalt) a "Kinek köszönt a szegényember?" című népmesét. (2x)
Próbáld megérteni, megjegyezni a mesét!
Válaszolj a kérdésekre! Önállóan dolgozz!
( Ha nincs lapod, a méhecskés 🐝füzetedben dolgozz!)
Ha készen vagy, ellenőrizd! A helyesírásra is figyelj! (Mondatkezdés, írásjel, nagybetűs nevek stb.)
1. A Szél, a Hideg, meg a Meleg.
2. A Szélnek köszönt.
3. A kánikulával.
4. Hideggel, megfagyással.
5. Nyáron, mert akkor van kánikula.
Köszönöm a munkád!🍃
Gabi tanítónéni😊
Matematika_márc. 26., péntek
Jó reggelt kívánok!
Megtanultad a 8-as szorzó- és bennfoglaló táblát, így áttérünk a 9-esre.
Nyisd ki a baglyos füzeted, vedd ki a borítékból a 9-es számot, s a füzet következő üres oldalának a tetejére ragaszd be, majd írd le és színezd ki a 9-es szorzótáblát az előzőek mintájára!
Ha kész, tanuld meg!
Oldd meg a Mf. 49/1. és a TK. 73/2. feladatait!
E-mailben elküldeni a baglyos füzetbe elkészített 9-es szorzótábla képét kérem!
További szép napot kívánok!
2021. március 25., csütörtök
Olvasás_03.25. csütörtök
Jó reggelt!🍉
A mai napon egyben írom az olvasást és a nyelvtant, mert a mai tananyag hosszú, 2 tanórás lesz.😏
Ma is az Ok.: 155.-157. oldaláig kell olvasni. (1x)
Most, hogy már jól ismered a történetet, próbáljuk meg részekre bontani!
Részekre bontás után vázlatot fogunk belőle írni.
De mi is az a vázlat? -
-Amikor nem egy szöveget írsz le szó szerint, hanem csak szavakat, rövidebb mondatokat,
- számozással is jelölheted a részeket, ezt hívjuk vázlatpontoknak.
Egy szövegnek, történtnek 3 fő része van:
- Bevezetés - kezdőmondatok (Mikor, hol történik? Miről fog szólni? Kik a szereplők?)
- Tárgyalás - Itt mesélik el a történetet, ez a leghosszabb rész (általában), itt használjuk majd a vázlatpontokat.
- Befejezés - A vége, a tanulságot összefoglaló mondatok.
Ezeket a részeket a szövegben bekezdésekkel jelölik.
Mi is az a bekezdés?
A szöveg tagoltsága. Írásban általában beljebb kezdett első sorral jelölik.
Ezekről már beszélgettünk olvasás órán, most kérem, hogy ezeket a szakszavakat és jelentésüket tanuljátok meg! (A rózsaszín hátterű részt nem szó szerint kell bemagolni, de tudja felismerni egy szövegben, történetben.)
Ma ezt fogjuk gyakorolni "Az én dinnyeföldem" című olvasmánnyal.
Kezdjük az olvasást!
Olvasd a könyvet, közben keresd a részeket! Figyeld a blogban is és jelöld, írd bele a könyvbe!
(Azt kell beleírni a könyvbe, ami piros!)
Az én dinnyeföldem - cím
Bevezetés (rövidítése:Bev.): Világéletemben...
Tárgyalás (rövidítése:T): /itt jönnek a vázlatpontok is/
1. Magam is...
2. - Ohó, fiamuram...
3. Fiamuram elszontyolodott...
4. Ástam hat gödröcskét...
5. Szaladtam is...
6. "No majd kivárom ...
7. A hatodik dinnyemagnak...
Befejezés (rövidítése:Bef.):Azóta nem is...
Ha jól dolgoztál, ilyen lett a könyved:
Vedd elő a horgonyos ⚓ füzetedet! Másold le! Új oldalra kezdd!
--------------1 sor kimarad -----------
--------------1 sor kimarad (De csak itt, utána már neeeem!)------------
-->Bevezetés:
Minden gyerek szereti a dinnyét!
-->Tárgyalás:
1. Meglékeli a dinnyéket.
2. Az apja fülön csípi.
3. Kertet kap.
4. Elveti a magokat.
5.Vár, de csalódik.
6. Kiszedegeti a magokat
7. Kikel, de kiszakajtja.
-->Befejezés:
Azóta nem termel dinnyét.
Ha jól dolgoztál, ilyen a füzeted!:
Köszönöm a munkád!🍉
Gabi tanítónéni😊
2021.03.25. csütörtök Angol Unit 2 Lesson 4: Story
Kedves Szülők és Gyerekek!
A mai óra munka:Unit 2 Lesson 4: Story
1. Videó : Story 2
- Nézzétek meg a videót ( Story 2) a következő linken!
- A füzetbe rajzoljátok le a videóban szereplő közlekedési eszközöket és írjatok róluk egy-egy mondadatot! ( segítségül leírom a mondatokat is)
Cím : Unit 2 Lesson 4 : Story 2
What's that?= Mi az?
1. It's a green lorry.
2. It's a green bus.
3. It's a yellow car.
4. It's a yellow taxi.
5. It's a big motorbike.
- Fényképezzétek le a füzetet!
2. Tk 17.old/1. Nézzétek meg újra a videót és olvassátok el a történetet a következő módon:
- Nézzétek meg a videót és csak a szemetekkel olvassátok a szöveget!
- Mondatonként állítsátok meg a videót és ismételjétek a mondatokat a videó után! Ha kell " tekerjétek vissza" a videót és ismételjétek újra és újra a mondatokat, amíg nem megy jól! Így gyakoroljátok be a mondatok helyes kiejtését!
- Olvassátok el hangosan a történetet!
- Szorgalmi: aki szeretné videóban vagy hangfile-ban el is küldheti nekem a történet olvasását.
3. Mf 14.old./ 1.2.
- Egészítsétek ki a mondatokat és színezzétek ki a képeket a megadott utasítások alapján!
- Fényképezzétek le a munkafüzetet!
4. A képeket. és ha van szorgalmi videó vagy hangfile, küldjétek el az email címemre!
Határidő: 2021.03.27. szombat 18:00.
Köszönöm szépen előre is!
Jó munkát!
Enikő néni
Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2
Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...

-
Jó reggelt! 😊 Kezdjük az írást egy kis ujjtornával! (Kis kezemet tornáztatom...) Ma új betűt tanulunk meg írni: f betű Ez egy nagyon b...
-
Jó reggelt kívánok! Minden év május 23-án van a Teknősök Világnapja. Ennek a napnak az a célja, hogy felhívják a nyilvánosság figyelmét e...
-
Jó reggelt kívánok! Az előző rajz órákon a növényekről, azon belül is a virágokról esett szó. Az elkövetkezendő 2 órán viszont a gyümölcs...