2021. április 14., szerda

Nyelvtan_04.14. szerda

 Jó reggelt!😁

A mai nyelvtan feladatok nagyon érdekes dolgot mutatnak meg Neked.

Azonos alak, különböző jelentés

Mit is jelent ez?
Azt jelenti, hogy ugyanaz a betűsor (alak) kétfélét is jelent. Tehát egy szónak két jelentése is lehet.

Pl.: dob                   és                    dob

                         

                          
Az Anyanyelvi munkafüzetben tanulmányozzuk tovább ezeket az érdekes szavakat!
Amf.: 62. oldal / 1.feladat
Írd le azt az egy szót, amelynek két jelentése van!
Tudod mi az érdekesség?
- Az egyik jelentése: valamit megnevez (fog),
- a másik jelentése: valaki csinál valamit (fog).
Olvasd el a ! felkiáltójeles mondatot! Próbáld megérteni, megjegyezni!
Amf.: 62. oldal / 2. feladat
Húzd alá az azonos alkú szavakat!

Fotót kérek az Anyanyelvi munkafüzetről! Határidő: 04.15. csütörtök este

Köszönöm a munkád!🐌
Gabi tanítónéni😊



Rajz_04.14. szerda

 Jó reggelt!🎨

Rajzpályázat (Nem kötelező!)

 Kedves Gyerekek!

Szeretnék Veletek megosztani egy pályázati lehetőséget, melynek egyik része rajz pályázat! Iskolánk pályázati lehetőségeket hirdetett meg több témában is.
(A sulihonlapon részletesen megtaláljátok.)
Kérlek olvassátok el figyelmesen a kiírást!

Teljes pályázati kiírás az alábbi linken elérhető:

A pályázatnak több része is van, a rajz része:
  • Rajzolj a kedvenc József Attila versedhez (megzenésített verset is választhatsz) szabadon választott technikával egy illusztrációt, vagy több versből egy montázst, vagy egy képregényt. A munkád hátoldalára írd rá a választott mű címét!

    Az elkészült alkotásodat, alkotásaidat (hiszen többet is készíthetsz egy kategóriából, vagy több kategóriában is indulhatsz) ÁPRILIS 30 – ig küldd el az alábbi e-mail-címre:

    kolteszetnapjapalyazat2021@gmail.com

    Ne felejtsd el megírni a NEVED és az OSZTÁLYOD!!!

    A beküldött pályamunkák korcsoportonként lesznek zsűrizve, díjazva és a legjobbak felkerülnek az iskola honlapjára is.

    Korcsoportok a rajznál:

  • leendő elsős 🙂
  • 1 – 2. osztály;
  • 3 – 4. osztály;
  • 5 – 6. osztály;
  • 7 – 8.osztály

    Szép napot!🌼
    Gabi tanítónéni😊

Olvasás_04.14. szerda

 Jó reggelt!🌂⛆

Bemelegítésként olvasd el az olvasókönyv 165. oldalán a szószedetet 2x! Figyelj az ő - ű megkülönböztetésére, helyes kiejtésére!
Kösd össze a szavakat a képekkel a jelentásük alapján!

Folytassuk az olvasókönyv 165. - 166. oldalán egy cigány népmesével.
A mai olvasmányunk szereplői:
- egy pap (plébános),
- egy kapzsi szomszéd,
- egy bíró
- és egy beás ember.
Milyen az a beás ember?
Cigány embert jelent, aki ebben a történetben nagyon okos és segít a plébános úrnak.
Olvasd el 2x a mesét!

Levezető olvasás feladatként: Olvasd el az Ok.: 166. oldalán az olvasógyakorlatot!

Az Olvasási munkafüzetben folytatjuk a munkát!
Az Omf.: 61. oldalán / 4. feladatot és
az Omf.: 62. oldalán / 1., 2., 3. feladatot készítsd el!

Az Olvasási munkafüzetről kérek fotót! Határidő: 04. 15. csütörtök este

Köszönöm a munkád!🐣
Gabi tanítónéni😊



Matematika_ápr.14.,szerda

 Jó reggelt kívánok!

Maradunk a 80-as számkörnél. Bemelegítésül oldj meg egy olyan netes feladatot, ahol a számokat kell párosítani a helyi értékes bontásukkal. Kattints a linkre!

https://learningapps.org/10213923


A továbbiakban az összeadást, kivonást kell gyakorolnod!

Mf. 37/1., 2.


Ha még van kedved matekozni, adok egy szorgalmi feladatot is: TK. 57/4.


További szép napot kívánok!

2021. április 13., kedd

Társastán 04.13.

 Kedves Szülők és Gyerekek!

Az e heti feladat az Angol keringő ismétlése és gyakorlása. Küldöm a videót és hozzá a zenét is. 

Oktató videó: https://youtu.be/hslPqVdzgtY

Zene: https://www.youtube.com/watch?v=S8WQGdxrW20

Jó gyakorlást,

Balázs bácsi


2021.04.13. Kedd Angol Unit 2 Lesson 5 Adjectives 2: slow, fast, long, short = 2. lecke 5. fejezet Melléknevek: lassú, gyors, hosszú, rövid

 Kedves Szülők és Gyerekek!

Remélem mindenkinek jól telt a tavaszi szünet és sikerült egy kicsit pihenni is!


A mai óra anyaga: Adjectives 2: slow, fast, long, short = Melléknevek: lassú, gyors, hosszú, rövid


1. Közlekedési eszközök és melléknevek

- Ismétlésképpen hallgassátok meg és ismételjétek el a közlekedési eszközök nevét  ( Tk 14.old./3.)    Means of transport

és a korábban tanult mellékneveket: ( old= öreg, régi; new= új; small= kicsi; big= nagy)! Gyakoroljátok a szavak olvasássát is!    Adjectives: big, small, old, new

2. Új melléknevek

- Hallgassátok  meg és ismételjétek el az új mellékneveket! Tk 18.old/1.    Adjectives: slow, fast, long, short

-A füzetbe írjátok le a következő szavakat és utána fényképezzétek le a füzetet!

Cím:     Adjectives = Melléknevek

slow= lassú

fast= gyors

long= hosszú

short= rövid

 very= nagyon

- Tk 18.old/ 2 Hallgassátok meg a dalt és közben keressétek meg a képen a dalban szereplő közlekedési eszközöket és karikázzátok be! Fényképezzétek le a tankönyvet!

A dal szövegét a Tk70.oldalán találjátok ( Page 18: Listening 41)    It's a bus song

3. Mf 16/1.2 Oldjátok meg a munkafüzeti feladatokat és fényképezzétek le a megoldást!

4. A képeket küldjétek el az emial címemre 2021. 04. 14. 18:00-ig.

Köszönöm szépen!

Jó munkát és szép napot kívánok Mindenkinek!

Enikő néni

Környezetismeret_04.13. kedd

 Jó reggelt!🍨

Legutóbb az étkezés témakörével foglalkoztunk. Ismétlésként készítsük el hozzá a vázlatot a füzetben!
Nyisd ki a fenyőfás 🌲füzetedet! Írd le a füzetedbe!:

04.13.                   Órai munka
---------------------1 sor kimarad-----------------
                               Étkezés
---------------------1 sor kimarad----------------- 
Napi 5 étkezés:
- reggeli
- tízórai
- ebéd
- uzsonna
- vacsora

A só: Fontos ételízesítő, de a túl sok só a szervezetre káros!

A folyadékfogyasztás fontos!: Napi 1,5l - 2l (víz, gyümölcslé, tej).

Ha készen vagy a vázlattal, elérkeztünk a táplálkozással kapcsolatos témánk végéhez.

Témazáró feladatlappal fogjuk lezárni ezt a fejezetet, amit értékelni fogok! 

Ami az összefoglalásra és a témazáróra átnézendő:

    - A füzetben leírt vázlatok megtanulása ebben a témakörben:

                    ~Élelmiszerek 

                    ~ Táplálkozás

                    ~ Tápanyagok

                    ~ Vitaminok, ásványi anyagok

                    ~Táplálék piramis

                    ~Ehető vadnövények, gyógynövények

                    ~Étkezés

    - Tk. 34-47.oldal

    - Mf. 36-49.oldal 

Ha sikerült átismételni, felidézni a tanultakat, akkor hajrá! Jöhet a Témazáró feladatlap!😉

Témazáró feladatlap

A beküldési határidő: 04.16. péntek (Így van idő átnézni a fejezetet!)
Aki nem küldi vissza vagy késve küldi, sajnos nem tudom elfogadni. (Az értékelése egyes.)
Kérem a szülőket, hogy erre figyeljenek!🙏

Köszönöm a munkád!🍜
Gabi tanítónéni😊


Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...