2020. március 26., csütörtök

Matematika_márc. 26.

Szép reggelt kívánok!

Kezdhetjük az órát a szokásos bemelegítő gyakorlattal:
- számok növekvő, csökkenő sorrendje + a számok mutatása az ujjakon
- páros, páratlan számok növ., csökk. sorrendje

1. Következzen egy olyan összeadásos feladat, amely több tagból áll, de hogy minél könnyebb legyen a számolás, változtathatsz a számok/összeadások sorrendjén! Ezt azért teheted meg, mert összeadásban a tagok felcserélhetők. Erről már beszéltünk többször is, remélem, eszedbe jutott.

 Feladat: Fgy. (ceruzás matematika könyv) 67.o./3.

Egy kis segítség hozzá:


2. Ha ezzel készen vagy, gyakorold a 9-hez való hozzáadást!
Ne felejtsd el, hogy mindig 10-re kell pótolnod, s oda kell írnod a bolhaszámokat is!

a, Feladat: Fgy. 68.o./1.

Egy kis segítség hozzá:


b, Feladat: Fgy. 68.o./3. a, b, c

Lehetőségek a feladatmegoldáshoz:
- mikor 2 számot adunk össze, kötelező a bolhaszámok használata, de ha megy bekarikázás nélkül a számolás, akkor úgy is lehet --> ezt látjátok az első oszlopban
- mikor 3 tagot adunk össze, az első 2 tag összeadását be kell karikázni, fölé kell írni a részeredményt, kötelezően bontani kell bolhaszámokkal a 3. tagot, s ha valakinek könnyebbség, hogy ezt a részeredményt bekarikázza a bolhaszám első tagjával, fölé írja az eredményt, s úgy adja hozzá a 2. bolhaszámot, akkor tegye úgy, de ha nem szükséges bekarikáznia a bolhaszám első tagjával, mert anélkül is megy, akkor úgy is jó --> ezt látjátok az utolsó oszlopban
Döntse el mindenki, neki melyik módszerrel a könnyebb!

E-mailben elküldeni, csak ezt a feladatmegoldást kell!!! (Mind a három oszlopét!)


Ha valakik szeretnének még gyakorolni, nyugodtan lehet a füzetbe ilyeneket írni, s megoldani őket.


8 megjegyzés:

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...