Ismételjünk át egy dalcsokrot!
Ritmustapssal énekeld el!
- "Recse, recse pogácsa" című dalt Ék.: 50.o.
- "Hold, hold fényes lánc" című dalt. Ék.:46.o.
- "Konkolylevél" című dalt Ék.: 53.o.
- "Nyuszi Gyuszi" című dalt Ék.:48.o.
Ismételjük át a tanult mondókát!
Kip-kop kalapács, Kicsi kovács mit csinálsz? Sárga lovat patkolok, Aranyszeggel szegelek. Uccu pajtás, kapj fel rája, Úgyis te vagy a gazdája.
Új dalként ismerjük meg:
Zöld paradicsom Ék.: 56. oldal
Hallgasd meg! Tanuld meg!
Figyeld meg a dal kottáját! Milyen ritmusértékek találhatók benne? (ti-ti, tá, szün)
Énekeld el többször úgyis, hogy a tapsolod a ritmusát!
Ismételjük át a tanult szolmizációs hangokat! Emlékszel a kézjelükre?
A "dó" szolmizációs hang jele az ökölbe zárt kéz.
A többit ismerd fel a játékban!
Ne feledd, a szolmizációs hangokat a kottába így írjuk! Kisbetűvel, csak kezdőbetűt!
Szolmizációs kézjelek betűjelei:
lá - l
szó - s
mi - m
dó - d
A munkafüzet 11.oldalán dolgozz a szolmizációs kézjelekkel!
Mf.:11. o./ 1. feladat
Következő feladatokban a ritmusírást, ritmusolvasást gyakorolhatod!
Mf.: 11.o./2. feladat
Emlékezz! Szabály!
A 2-es ütemmutató azt jelenti, hogy egy ütembe csak 2 negyed fér.(kettőt koppantunk egyenletesen)
Pl.: Egy ütemben lehet két tá, vagy két ti-ti, vagy tá szün, vagy ti-ti szün, vagy két szün.
11.o./3. feladat Találj ki ritmust és tapsold el a kitalált ritmusodat!👏
A kitalálásnál is emlékezz a szabályra (2-es ütemmutató)!
11.o./ 4. feladat Írd be a szolmizációs hangok betűjelét és énekeld el a betűkottát!
Mit gondolsz? Miért magasabb a szó hang virága? (Mert a szó hang is magasabb a mi hangnál!)
A héten az ének munkafüzet 11. oldaláról kérek visszajelzést és ÉRTÉKELNI FOGOM! Tehát a beérkezés határideje: 05. 15. péntek!👀
Kérem, hogy tanuljátok a dalokat, gyakoroljátok a ritmustapsot, mert jövő héten abból fogok számon kérni!
Gyakorolj! Köszönöm a munkád!💙 Gabi tanítónéni
Köszönöm Krisztián
VálaszTörlésKöszönöm Kevinék
VálaszTörlésKöszönjük. Lili
VálaszTörlésKöszönöm! Fanni
VálaszTörlésKöszönjük (Vanda)
VálaszTörlés