2020. május 12., kedd

Társastánc 33.hét

Sziasztok!

Az e heti feladat a gyermektáncok ismétlése, konkrétan a Kacsatánc és a Country I. Ezekhez küldök zenei linkeket. A lépéseket korábban már elküldtem.

Zene kacsatánc: https://youtu.be/CtI0YWbmHAY
Zene country: https://youtu.be/U2wtIIT9hMU

Köszönöm az eddig küldött zenei tippeket, linkeket! Ha valakinek van még ötlete, vasárnapig várom, elküldheti nekem.

Jó munkát,
Balázs bácsi

Matematika_május 12.,kedd

Jó reggelt kívánok!


Bemelegítő feladat:
Ugyanaz, mint tegnap.


Feladatok:

https://wordwall.net/resource/1152653/matek/matekv%c3%adz-1

https://wordwall.net/resource/1202563/matek/gyakorl%c3%a1s-20-sz%c3%a1mk%c3%b6r


Ma semmit nem kell elküldened e-mailben!!!


További szép napot kívánok!

Környezet_május 12., kedd

Jó reggelt kívánok!


A mai óra feladata, hogy a kerékpáros füzetedbe megoldd az alábbi dolgozatot!
A kérdéseket nem kell leírni, csak a válaszokat! Felírod a feladat sorszámát, ahol lesz, ott a feladatrész betűjelét vagy sorszámát is, s mellé a helyes választ.


Feladatok:







A megoldott feladatok képét kérem e-mailben elküldeni!!!


További szép napot kívánok!




Írás_05.12. kedd

Jó reggelt kívánok!🍩🥤

Egy kis bemelegítő feladat:
Kis- és nagybetűk párosítása

Mozgassuk meg az ujjainkat! (Gyülekeznek a felhők...)

A mai napon először mondatokat írunk.
Az írás Mf.:48. oldalán kezdjük a munkát!
Válaszolj a kérdésre a képek alapján! Mit esznek az állatok?
Egy kis segítség a képekhez:
zabot, egeret, csontot, magot, kukoricát, füvet
Ügyelj, hogy a mondatot nagybetűvel kezdjük és írásjel (.) legyen a végén!
Az első mondatot másold le a sorába! Ne húzd szét, hogy kiférjen!

Az utolsó mondat egy közmondás. Már olvastuk az olvasókönyvben.
Mit is jelent? Emlékszel?😊

Folytassuk az írás Mf.:49. oldalán!
Szó - kép írás lesz a feladat.
Egy kis segítség a képekhez:
csákó, fésű, répa, béka, szita,
satu, teve, fenyő, teve, kacsa,
cica, fogó, bácsi, satu, dézsa,
pólya, cumi, rugó, kígyó fúró,
baba, gyűrű, szőlő, kapa, kutya

Készen vagy az írással. Köszönöm a munkád!🌿          Gabi tanítónéni

2020. május 11., hétfő

Angol Emelt 05.12.

Kedves Szülők és Gyerekek!

A mai téma: Hot, warm, cool, cold= Forró, meleg, hűvös, hideg


1. A következő képen rajzokat láttok:
- Rajzoljátok le a füzetetekbe a rajzokat !
- Írjátok mellé a mondatokat is! Írjátok át színessel a szavakat!
Leírom a mondatok magyar jelentését is:
It's warm. = Meleg (van).
It's cool. = Hűvös ( van).
It's hot.= Forró (Forróság/ hőség van).
It's cold. = Hideg ( van).

A kiejtésben segít az online szótár:
https://dictzone.com/angol-magyar-szotar/

-Fényképezzétek le a füzetet! 


2. MF 46.oldal- Colour. - Színezzétek a vízcseppet a hőmérsékletnek megfelelően!

cold= dark blue
cool= light blue
warm= orange
hot= red

- Fényképezzétek le a munkafüzetet!

3. Küldjétek a képeket az email címemre 2020.05.12. 19:00-ig!

Köszönöm szépen!

Jó munkát!

Enikő néni

Matematika_május 11., hétfő

Jó reggelt kívánok!


Bemelegítő feladat:

2 vagy több ember játszhatja:
Tegyünk az asztalra egy tálat, a tálba valamilyen tárgyakat, például: babszemeket, napraforgómagvakat, golyókat,stb. Egymás után mindenki markoljon bele a tálba, tippelje meg, hány darab tárgy van a tenyerében, majd számolja is meg. Az nyer, akinek a tenyerében a legtöbb darabszámú tárgy volt.
Ebből több kört is lehet játszani!


Feladat:

https://wordwall.net/resource/1342014/matek/hova-tegyem


Ma semmit nem kell elküldened nekem!!!



További szép napot kívánok!

Ének_05.11. - 05.15. hétfőtől - péntekig

Jó reggelt kívánok!🎵🎶🎵🎺🎻

Ismételjünk át egy dalcsokrot! 
Ritmustapssal  énekeld el!
- "Recse, recse pogácsa" című dalt Ék.: 50.o.
- "Hold, hold fényes lánc" című dalt. Ék.:46.o.
- "Konkolylevél" című dalt Ék.: 53.o.
- "Nyuszi Gyuszi" című dalt Ék.:48.o.

Ismételjük át a tanult mondókát!
Kip-kop kalapács, Kicsi kovács mit csinálsz? Sárga lovat patkolok, Aranyszeggel szegelek. Uccu pajtás, kapj fel rája, Úgyis te vagy a gazdája.
Új dalként ismerjük meg:
Zöld paradicsom Ék.: 56. oldal

Hallgasd meg! Tanuld meg!
Figyeld meg a dal kottáját! Milyen ritmusértékek találhatók benne? (ti-ti, tá, szün)
Énekeld el többször úgyis, hogy a tapsolod a ritmusát!

Ismételjük át a tanult szolmizációs hangokat! Emlékszel a kézjelükre?
 A "dó" szolmizációs hang jele az ökölbe zárt kéz.
A többit ismerd fel a játékban!
Ne feledd, a szolmizációs hangokat a kottába így írjuk! Kisbetűvel, csak kezdőbetűt!
Szolmizációs kézjelek betűjelei:
lá - l
szó - s
mi - m
dó - d

A munkafüzet 11.oldalán dolgozz a szolmizációs kézjelekkel!
Mf.:11. o./ 1. feladat

Következő feladatokban a ritmusírást, ritmusolvasást gyakorolhatod!
Mf.: 11.o./2. feladat

Emlékezz! Szabály!
A 2-es ütemmutató azt jelenti, hogy egy ütembe csak 2 negyed fér.(kettőt koppantunk egyenletesen)
Pl.: Egy ütemben lehet két tá,  vagy két ti-ti, vagy tá szün, vagy ti-ti szün, vagy két szün.

11.o./3. feladat Találj ki ritmust és tapsold el a kitalált ritmusodat!👏 
A kitalálásnál is emlékezz a szabályra (2-es ütemmutató)!

11.o./ 4. feladat Írd be a szolmizációs hangok betűjelét és énekeld el a betűkottát!
Mit gondolsz? Miért magasabb a szó hang virága? (Mert a szó hang is magasabb a mi hangnál!)

A héten az ének munkafüzet 11. oldaláról kérek visszajelzést és ÉRTÉKELNI FOGOM! Tehát a beérkezés határideje: 05. 15. péntek!👀
Kérem, hogy tanuljátok a dalokat, gyakoroljátok a ritmustapsot, mert jövő héten abból fogok számon kérni!

Gyakorolj! Köszönöm a munkád!💙                          Gabi tanítónéni

Angol 2021.05.25. kedd Revision of Unit 1 & 2

 Kedves Szülők és Gyerekek! A mai órán a következő feladatokat oldottuk meg és ellenőriztük: Mf 20/1.2; Mf 21/ 3,4; Mf 19/2. és MF 12/ 2. A ...